Monday, November 23, 2009

Puding Susu Koktel


Salam,
Puding ni sebenarnya wat petang kemarin, tapi disebabkan adik kite dah merajinkan diri wat puff sardin, jadi puding simpan dlm esbok wat spare, lagipun puding kalau mkn sejuk2 lagi sedap..Tak mo bebel pjg lebar, meh la layan gambo2 ni..Ops..sebelum tu nak tepek resepi dulu, resepi ni tgk kat umah kak ummi minta izin kopi pes resepi ya:

Bahan-Bahan

1 paket serbuk agar-agar (11 gm)(sy guna 10g)
2 biji telor
4 cawan air
1/2 tin susu cair
1 cawan gula pasir
2 - 3 sudu besar tepung kastad
1 tin fruit cocktail
 
Cara-Cara:-
  1. Masak agar-agar dengan air dan gula hingga larut. 
  2. Sementara itu, pukul telor dan campurkan tepung kastad. Kacau rata dan ketepikan. 
  3. Bila campuran agar-agar telah larut, masukkan susu cair dan biarkan mendidih. 
  4. Masukkan campuran telor dan tepung kastad. Masukkan fruit cocktail dan kacau sebentar. Tutup api.  
  5. Tuangkan ke dalam loyang pilihan yang telah dibasahkan terlebih dahulu. Sejukkan dan hidang. 


 Kalau tak cukup, jangan risauu..masih banyak lagi ni. Kalau tuan umah xde kena layan diri yea

 

3 comments:

LOVE2COOK said... Balas

Nak puding sikitttt! kihkihkih! sedapnyaaaa...mesti dah abis kan kak??? :)

lina_pg said... Balas

Love> masih ada lagi sket ni, meh la..utk sejukkan tekak

Tyra Rain Shinee said... Balas

hai, kak lina, saya baru nk belajar. Nampak sedap sekali. kalau kira ml... 4 cawan air agak2 berapa ml

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...