Sunday, November 15, 2009

Sup Tulang



Salam,
Sup Tulang ni memang peberet kami sekeluarga, pelan asal nak wat sup tulang pedas masam , cek dalam esbok cabai melaka lak tadak. Err..korang tau ke cabai melaka tu apa? cili padi yea kawan2.Saya guna tulang rusuk, yang best tu, kali ni dapat lak tulang rusuk yang banyak isi, berbaloi rebus lama pun puas hati mkn. Anak2 pun suka makan, hirup kuah sampai licin. Cuma kali ni saya lebihkan seleri memang suka mkn seleri ni krup..krap..best..Meh kita tgk khasiat seleri ni.

Khasiat seleri:

Saya nak kongsikan sedikit info tentang khasiat seleri, bagi yg dah tau tu abaikan je la ya. 
  • Seleri ni memang kaya ngan zat besi, kalsium, fosforus, sodium, potasium, karotin, vitaminA, B-komplek dan C dan magnesium.
  • seleri dipercayai boleh menurunkan tekanan darah tinggi dgn cara dimasak sup atau rebus
  • Ia juga melancarkan pengaliran darah dan pusingan haid dan juga mengatasi masalah keputihan.

10 comments:

Azmiezas said... Balas

Amboi..sedapnya hujan2 makan sup tulang ni..

hana said... Balas

tol tollll.... kita pong suka ltk saleri kat sup! syedappppp!

lina_pg said... Balas

azmiezas> betul betul betul..mmg sedap mkn sup tie ujan ni..

lina_pg said... Balas

hana>sedap kan hana letak seleri bebanyak ni..

K.Nor said... Balas

haaa... sama la, kalau k.nor wat sup pun suka letak btg seleri ni.. best jer rasa dan bau sup tu kan

lina_pg said... Balas

kak nor> sifu nor pun sama gak ngan kite, mmg best kan kak nor

E-na Zarina said... Balas

Mengancam betul gambar sup tulang tu...nice shoot! Memang sedap sup tulang ngan btg celery...hirup sampi licin!

lina_pg said... Balas

E-na> baru2 belajar snap pic, kadang2 hancus gak hik3x..mmg lagi sedap sup kalau boh seleri ni

LyanaSyaZam said... Balas

salam...lina ala dah abis ker sup tulang tu...huhhuuhu lyana mai ni siap bawa mangkuk besaq lagi...nanti buat lagi yea...

lina_pg said... Balas

Tu la dh mai lambat, abess da pon..xpe nnt wat lagi

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...