Monday, November 8, 2010

Mentadak oh Mentadak

Ha....korang kenal tak serangga ni...inilah mentadak..bukan cekadak tau..ingat dulu masa kecik2 selalu kalau jumpa mende neh..abang saya adry ( dedaun alam ) selalu main2..'mentadak mentadu macam mana lina tidor' bila mentadak wat aksi lentuk @ apa2 aksi la, nnt pakat2 gelak..tu suma kenangan zaman kanak2 la..la ni suma dok jauh.
Camana lak mentadak ni bleh sesat masuk dlm umah haku neh..baeekk punya dok bertenggek kat ranting hiasan dlm umah ni..agaknya mentadak ni ingat ranting kayu kot..apa lagi bila tengok mende neh..terus capai kamera dan klik..klik..2-3 snap..pastu aku kesian lak kang kebulur mentadak nih..amek letak kat luar umah..begitulah alkisahnya...Jom tengok mentadak ni camana rupa...
ni lah dia rupa mentadak yg sesat...
front view cam kesatria baja hitam plak hik3..

12 comments:

Chik Mimi said... Balas

ingatkan akak je yg duk nyanyi lagu tu hehehe

ezzyra said... Balas

mask rider...hahaha...

lina_pg said... Balas

chik mimi> agaknya tu lagu peberet budak2 kot hik3..

lina_pg said... Balas

ezzy> masked rider tuh versi omputih tp citer tu kan alih bahasa hik3

ezzyra said... Balas

hahah...tekan remote astro...alih bhasa...hahah

lina_pg said... Balas

ezzy> hahaha..

Hakim Az said... Balas

Subhanallah, indah ciptaan Allah :)

Adry@Daun said... Balas

Mentadak atau nama glamernya dlm bahasa Kelate, kek cong merupakan serangga karnivor. Kek cong tu mgkn mcari serangga sbg mknn. Tu yg tsesat msuk dlm rmh. Kek cong ni blh bfungsi sbg pgawal serangga perosak secara biologi. Elok kalo kek cong tu jg kebun kat luar umah tu..he3.. Rupa mentadak ni mcm alien.

lina_pg said... Balas

hakim> memang indah ciptaan Allah..

lina_pg said... Balas

adry> kek chong tuh dah letak kat 'kebun' di balkoni tuh..

mamaaerish@eb said... Balas

eb suker sgt gambor nih... pandai snap... :)

lina_pg said... Balas

eb> belajar2 jer tu snap gambo, xpandai sgt

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...