Wednesday, February 9, 2011

Teresek Bondaku

salam...
Semenjak dua menjak ni puan blog bz sket ngan macam2 hal. Ni pun dok ngemas tak abes2 lagi..adoi yai penat tul..Penat2 pun malam posting gak lah.Tapi bukan saya yg masak tau. Kite tukang makan jerr.Air tangan bondaku tersayang. Teresek? mesti ada yang tak pernah tengok ataupun mesti ada yang tak pernah dengar pun apa menda la teresek ni. Teresek ni menu istimewa dr klate. Selalunya pangkat mak2 atau tok2 je yg buat.Memang sedap tau. Tesesek ada yang dibuat guna jantung pisang dan juga kacang panjang. Tapi bonda saya gandingkan kedua2nya sekali.Sedap woo..Meh kite tengok rupa paras Teresek ni camana..
 Teresek ni sengaja wat kering2 sket, bonda takut basi sbb nak jalan jauh..hik3
nampak tak jantung pisang dipotong kecik2...

20 comments:

Anna Qawina said... Balas

pgi..sihat?
kita oghe klate gak..tapi tak pernah mkn lak..ada rsp sekali tak? mana tahu leh try..hihi

zarin said... Balas

sedapnya...lamatk mkn teresek...eh, betul tu slalu org buat ngan jantung pisang je or ngan kacang panjang je...kalau dah gabung berdua ni musti lagi mengancam kan!

ilahjy said... Balas

boleh bagi resepi? kita tungguuu yaaa..jgn biar akak mu kempunan yaa hehehe

lina_pg said... Balas

anna> memang sedap,xyah lauk n sayur dh..mkn yg ni jerr.kira pakej lauk n sayur 1x.Rcp nnt calling2 bonda dulu ya

lina_pg said... Balas

zarin>mmg betul tu..selalunya org wat ngan jantung pisang atau kcg pjg.ni spesel sket gabungan kedua2 bahan tu.

lina_pg said... Balas

kak ilah> rcp..nnt sy update kemudian ya..kena calling2 bonda dulu

WAHIDA ALIAS said... Balas

sedapnye.......

Kak Rosaliza said... Balas

assalam..baru leh komen, air tangan bonda mmg beshhh. akk rasa guna kari biasa pas tu tambah kerisik n cili je hehehe

ezzyra said... Balas

jauh2 2 kmi bw...hihihi...

Azmiezas said... Balas

tak pernah makan..

makanan kelate yer??..

Adry@Daun said... Balas

As Salam lina,
Blik kg dpt bw blik teresek? Jeles ni. Tp masa kitorg blik hr dpt jeruk petai satu botol besar tu..hehe.. Ada lg kat sini. Teresek ni dh lama i minta mein buat. Resepi pn dh ada, jantung pisang pn ada, serbuk kari beli di psr Siti Khadijah tp blm ada kesempatan lg utk buat..huhu..

HaSue said... Balas

tak pernah makan laa kak lina..dengar pun tak pernah..hihi..akak reti buat dak?bleh tulun buatkan..ngeee

lina_pg said... Balas

wahida> mmg sedap sgt

lina_pg said... Balas

kak rosa> nnt len kali blik kg kena oder siap2 br suma bleh merasa kan?kerabu jantung pisang masih terhutang tuh..nnt pakat2 tuntut dr bonda

lina_pg said... Balas

ezzyra> ya betul..sangat berterima kasih

lina_pg said... Balas

azmiezas> mmg sedap..ya mskn dr klate

lina_pg said... Balas

adry> CNY aritu blik kg,tp mai ari sbtu.Bonda wat Teresek ni ari Ahd..Achik n Ucu yg tapaukan bw blik ke png..sedap Teresek bonda ni..jgn jeles huhuhu..

lina_pg said... Balas

hasue> tak pernh dgr ek..masakan klate yg dolu2 ni sue..sue xleh mkn lg ni..kcg pjg kna pantang lama sket..jantung pisang pun angin gak tuh..

Nieza said... Balas

Assalam kak, saya 1st time dgr nama ni kak mkn lagi ler tak pernah...akak org klate ke? akak kena belajar tu resepi warisan turun temurun tu.

lina_pg said... Balas

nieza> salam..mmg rcp dr klate ni..sedap..mmg kn menuntut rcp ni

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...