Tuesday, March 15, 2011

Idamkan Yang Panas Atau Sejuk?

Salam siaran suma...dah selesai menjamu selera ngan hidangan makan malam? hmm kami suma dah selesai makan malam. Malam ni rajin siap ngan pencuci mulut lagi.Tengok pada tajuk tuh Panas atau sejuk?? apa dia ya? alah aiskrim goreng la..dah lama anak2 dok minta, mama depa je yang malas nak wat..ni pun saya prepare ari Ahad lepas, malam ni tinggal nak goreng jerr..Jom jamu mata.Resepi bleh tgk kat SINI. Memandangkan terlebih rajin, saya tepek gak la kat sini:
sedap ni..panas dan rangup di luar..sejuk kat dalam..

Resepi Aiskrim Goreng
By: linapg.blogspot.com
Bahan-bahan:
  • 10 keping roti
  • 5 scope aiskrim (apa2 perisa)
  • Plastik ( untuk balut roti)
  • Minyak 
Cara-Cara:
  1. Lembabkan roti dengan air ( saya spraykan roti tu )
  2. Skopkan aiskrim ke atas roti. 
  3. Tutupkan aiskrim dgn sekeping roti lagi
  4. Tekan acuan telur yang bulat tu supaya roti terputus (Pastikan roti bercantum supaya aiskrim tidak meleleh keluar)
  5. Balut dengan plastik pembalut dan simpan dalam frezeer selama 3jam atau semalaman 
  6. Keluarkan dari tempat pembeku dan goreng dalam minyak yang panas hingga kuning keemasan.
  7. SeLamaT MenCuba

close up sket..bagi ngences hehehe..
masih ada lagi ni..

16 comments:

DJ Dayang said... Balas

waduhh! sedapnyaaaaa!...lina, tlg anto 5 keping utk DJ anak branak...hehe

lina_pg said... Balas

DJ> Amboi pantasnya dia..kite br nak edit jerr..jap2 nnt kite anto

wachak said... Balas

As salam Kak Lina.

Ingatkan susah nk wat eskrim goreng ni. emm ... kena cuba ni .. he33

lina_pg said... Balas

wachak> senang jer wa..kena cuba tuh..

Eka Srigunari said... Balas

sedapnya.....mesti coba nih...

AZLINA said... Balas

Assalamualaikum Lina...bestnye aiskrim goreng ni, nk perisa stroberi + coklat 5 ketui baru cukup...nyammmmm3

Nieza said... Balas

assalam kak Lina...nieza mai dh ni nk mkn ais cream ni kak... sedapnya tak pernah buat lagi ni kak ..mkn jer pernah..hehe

MiZi said... Balas

macam dorayaki ja ka.. ni kalau doremon tgk suka dia nanti

http://www.contengcorner.com/2011/03/menaip-dengan-berfikir.html

Kak Rosaliza said... Balas

Assalam bestnya eskrem goreng....senang tapi akk tak cuba lagi...karang buat sikit tak cukup pulak huhuh

Azmiezas said... Balas

sedapnyeeee..

Adry@Daun said... Balas

Taknak tnya byk sbb tau msti dh abess eskrem goreng tu. Lmbt sgt nk smp kat Penang ni. Kna naik feri dulu..hehe..

lina_pg said... Balas

Eka> sedap tau..cuba lah..

azlina> nak cekelet ngan stobery jer..vanilla xmo..kite suke perisa vanilla

nieza> sejuk2 ngan salji segala bagai pun nak eskrem gak hik3

mizi> cam cam rupa paras dorayaki ek? hantam sajalah..janji sodap hehehe

lina_pg said... Balas

kak rosa> senang jer tuh..beli 2bungkus roti gardenia, eskrim satu tupperware kira cukup lah..kalau roti 1 bungkus jer xcukup sbb dpt 5biji jerr

lina_pg said... Balas

azmiezas> sedap sangattt

adry> tu la nape mai lambat..sapa soh naik feri, naik la roket ke jet ke cepat sket smpai png hehehe

ayunalisa said... Balas

dh abis ke eskrem goreng ni? br nk mtk 2,3 bjik..alisha nk2..

lina_pg said... Balas

ayu> tu la sapa soh mai lambat..dah abes suma dah..alisha..soh mama wat ek..

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...