Saturday, March 26, 2011

Moi Kentang

Tajuk moi kentang tapi gambo amoi plak hik3..saja tunjuk tuan badan moi kentang tu dulu hehehe..Jom Amani ngan zhariff kite makan moi kentang ni..dap..dap tau..kite makan semangkuk licin wat bekpas ngee..
pin..pin..jom Amani, zhariff kite ronda2..
moi kentang sesuai untuk bayi berusia 8 bulan ke atas..
Moi Kentang

Bahan-Bahan:
  • 1 biji kentang (dadu kecil )
  • 1/2 batang karot (dadu kecil )
  • 1 labu bawang besar kuning ( dadu/goreng skjp-layu)
  • 1/2 batang celeri (dihiris nipis)
  • 2sb susu baby ( sy gn Enfalec)
  • Air 
Cara-Cara:
  1. Satukan suma bahan, masak hingga kentang dan karot empuk
  2. Blend halus, kemudian tapis 
  3. Dah siap
 
bahan-bahan yang digunakan

14 comments:

Kak Rosaliza said... Balas

Assalam....maisarah...ambaoi bergaya sakan sepupu amani ni....jom kita ronda dua org je lah ...mana tah zhariff ngan mama dia tak nampak pun ari ni.

Kita pun tak sabar nak makan bubur gini..mama asyik cakap..sabarlah sayang tunggu 6 bulan..lagi 10 hari boleh la makan..mama kita tak sian kat kita yang tigin sangat nak mamam...mama je yg makan,

Sikit2 mama kata, mama makan pun utk bby...shyyyy maisarah jgn bgtau mama awak tau nnt dia gossip ngan mama kita

lina_pg said... Balas

kak rosa> Maisarah bergaya ngan kete yg tak brp nk br dh tu ngee..ngee..tu la mana pi ntah zhariff ni blik kampung kot..xpe kite ronda dua org dulu la..

psstt..amani dun wori kite nak gtau kat mama pasal ni, bukan bleh harap mama kite tu pun nnt msti msti calling ngan mama amani gossip2 hik3 (gelak sopan ni)

Chik Mimi said... Balas

maisarah nak kongsi ngan aunty dak?

lina_pg said... Balas

chik mimi> meh auntie buka mulut..maisarah suapkan..dap dap tak auntie?

HaSue said... Balas

Maisarah..zhariff gi majuk tadi dia kata maisarah menunjuk2..dah laa dah pandai mamam,ada keta lak tu..dia satu pun takde..lum leh mamam..keta pun takde...terasa rendah diri je beliau..mmg x patut je zhariff tu kan..meh auntie suapkan maisarah ngan amani..opss,amani pun lom leh mamam lagi yerrr...leh laa geng zhariff utk 10 ari lg..hihi..

lina_pg said... Balas

hasue n zhariff> zhariff jgn arr majuk..kete ni bukan baru sgt pun.dah lama abah beli,mama jer malas nk amek gambo..bz katanya..dah encem2 tuh tak kan nk majuk kot..meh2 kite gi ronda kat Queensbay.

oppss..kite terlupa zhariff xde gigi lagi,mana leh mkn..xpe2 tulun teman maisarah makan eh..sambil2 tu main msk2 ngan amani dulu ngee..

Kak Sam said... Balas

Assalamualaikum...
Patut pun makanan yang disajikan berkhasiat sungguh.

lina_pg said... Balas

kak sam> waalaikum mussalam, kalau rajen je tuh..malas kalu..cereal je la uhuk

AZLINA said... Balas

Assalamualaikum Lina..Ala3 comeinye dia nie..buat moi utk Maisara, tp mak yg mkn banyk ehh..Meh anto sini kejap Maisara tu, geram nengok dia... :)

lina_pg said... Balas

azlina> waalaikumussalam, mama try sket jerr kendeng2 maisarah nyer..tp kakak mkn abes semangkuk maisarah punya moi hehehe

Azmiezas said... Balas

sekejap jer dah nampak Maisarah besar>>issyhh..cepatnya masa berlalu..

lina_pg said... Balas

azmiezas> tu la jap jer masa berlalu

ayunalisa said... Balas

dap dap moi maisarah..nnt nk wt utk damia la..hehe..tp lmbt la lg..4 bln lg la..
mkin tomei2 maisarah ni..mmmuah..ateh kiss ckt

lina_pg said... Balas

ayu> mmg dap..dap..maisarah ni suka makan moi..apa2 moi pun boleh jalan punya..

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...