Sunday, March 27, 2011

Segalanya Kicap

Selamat berhujung minggu suma, hari ni nmpknya cuaca di Pulau Pinang agak cerah.Matahari telah menampakkan wajah setelah bersembunyi beberapa hari. Kemarin ( hari Sabtu) hujan telah turun dengan jayanya di bumi bertuah ni. Segala aktiviti hujung minggu terpaksa dibatalkan huhuhu.Apa lagi kalau bukan aktiviti kuar jenjalan cari makan sambil window shop'g huhuhu..tu je la kejenya. Seharian dok umah..ngan esbok kosong jer, apa sangatlah yang boleh dimasak huhuhu..maka terhasillah..tara..segalanya kicap..
 sardin masak kicap. kalau nak rcp tengok kat SINI
telur mata kerbau kicap..hahaha..sedap gak mkn ni time hujan

18 comments:

Kak Sam said... Balas

Assalamualaikum..
cam magic je kak. esbok kosong tapi masih boleh menghasilkan menu yg sedap2 gitu.

Kak Rosaliza said... Balas

segalanya kicap mmg lah laku kat umah akk juga....mkn gini time ujan n perut lapar mmg sedap sangat.

Chik Mimi said... Balas

kalau hubby akak mmg sukeee ngan kicap ,bak kata hana org jawa ngan kicap tak boleh dipisahkan.ni pun kat sg ara kejap kembong kejap kempis macam main acilut pulak si mentari ni

wachak said... Balas

as salam kak lina

satu lauk tu pun dah sedap dah. kalau ada dua lauk, emmm ...bertambah2 ler nasi ... he33

Zaliedana said... Balas

Assalam n salam kenal kak,wah nak join gak la geng penang cam chik mimi n kak sam kat sini,btw sllu duk dgr jer kak sue duk sebut maisarah n amani,nih baru kenal,ngee..Akak,time ujan mkn pa pong sedap ajer kak..

Adry@Daun said... Balas

As salam lina,
Tu pn dh kira rezeki. Kalo lapar ni mkn sardin mentah pn sedap..haha..

lina_pg said... Balas

kak sam> esbok mmg kosong..ikan dlm tun je yang ada..layan je la sardin pun hehehe

kak rosa> budak2 ni pun sama gak..mmg layan la sardin kicap ngan teluq mata kicap tu.Nisa siap bertambah lagi

chik mimi> tu la chik mimi,ari ni nmpk cerah sket..tp takut2jer nak jemur kain pun..kang tuan gi meronda abes lencun kain baju suma huhuhu

lina_pg said... Balas

wachak> sekali sekala bleh la wa layan sardin ni kan?tp akak mmg suka mkn sardin

zaliedana> oic ada geng penang la..meh la join chik mimi n kak sam..

adry> time ujan suma pun layan..perut dah lapor..mkn je la kan?

DJ Dayang said... Balas

whaaaa!! sardin kicap! suke2!!...
ade lg ke tuu??...lapo ni. br msk nasik. tadi kuar mkn kat luar jek...hr malas sedunia...hehe

lina_pg said... Balas

DJ> peberet kite gak.Awat mai lambat..dah abes la yang..

CikLilyPutih said... Balas

kite pun favourite masak kicap nie lah. lagipun senang nak prepare

Naz said... Balas

Iuhhhh.. suka tul telur mata kerbau masak kicap.. Naz pun suka masak lauk ni kat umah..
Sihat ke kak lina? maisarah akak apa khabar? Maisarah Naz makin lasak la kak.. Sbb tu la dah kena kurangkan masa duduk depan komputer sekarang.. Tak boleh tinggal2kan dia takut asyik jatuh jer sbb dah mula nak belajar berdiri dan berjalan...

si dara said... Balas

best nye klau reti masak..sobsob

Azmiezas said... Balas

errrmmm...cepat dimasak sedap di makan..n sedapp..

lina_pg said... Balas

cik Lily> kite pon suke gak

lina_pg said... Balas

naz> anak2 akak mmg suka telur goreng mata kerbau boh kicap cenggitu..senang jer ngan budak2 ni..

akak sihat naz,tp maisarah akak ni selsema plak..baru dok traing nak merangkak br satu-dua step jerr..

lina_pg said... Balas

si dara> akak tak pandai sgt pun..tp kalau sardin masak kicap kira bolehlah main campak2 jer tu

lina_pg said... Balas

azmiezas> ya betul..memang setuju sangat

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...