Tuesday, September 10, 2013

Kerepek Jejari Ketam

Assalamualaikum...
Pagi ni bumi Pulau Pinang disiram hujan rahmat...Sejukkkkk jer..terasa cam nak tarik kain selimut menemani Maisarah yg masih terlena...hurm..kalau dah tido satu keje pun tak siap huhu..Okeylah sementara si kecil masih tido, cepat2 buat n3 kang nk setel keje2 lain pulak.
Kerepek Jejari Ketam ni sy buat minggu lepas lagi...kompom sudah abes...walaupun hasilnya agak banyak..
Nak buat amek masa berjam2 jugak, tp nk ngabeskan tu sat sangat..krup krap krup krap..tengok2 tinggal tisu pelapik n tupperware jerrr..
Sedap ni..cuma kali saya siat kecil2 sedikit..motif supaya dapat banyak muahaha

RESEPI KEREPEK JEJARI KETAM
By: Che Iza (MyR)
Sumber : LiNa Pg (Bleh refer sini untuk step by step)
Bahan-Bahan:
  • 1 kg crab stick 
  • Minyak
Cara-Cara:
  1. Siat-siat crabstick dan potong memanjang setebal  (agak2 je la)
  2. Goreng deep fry (api sederhana)
  3. Angkat dan toskan
  4. Biar betul2 sejuk baru disimpan dalam bekas kedap udara
Note: 
Kali ni LiNa Pg, tambahkan sedikit daun kari semasa menggoreng.Aroma daun kari membuatkan kerepek semakin sedap

7 comments:

Asyifa Mustaffa said... Balas

Mende2 gini mmg la kak....kita mmbuatnya sikit pnya lama kat dpor....tukang abiskan kadang x smpi stengah jam....

Tp puas hati sbb pnat lelah kita tu...berbaloi kan bila habis dimkn....:-)

LiNa_Pg said... Balas

@Asyifa Mustaffa
Betoi tu syifa..akak perasan bila angkat nk tos myk..tengok cam kurang separuh,rupanya maisarah suka...dia asyik dok makan jer..
suka pulak tengok..sebab dia ni paling cerewet bab makan

adda syuhada said... Balas

sedap kunyah2 ni..

tun_telani said... Balas

kak lina.. mmg perlu kerajinan yg tinggi nih.. sure sampai sakit belakang duk menyiat tu kan.. sekali hadap dh habis. hihi

Bbwana adienia said... Balas

salam kak..

wah..memang menarik..simple dan Nampak sedap..

EmbunRosaliza said... Balas

assalam kalo kat umah akk buat ni, mesti stress heheh, mau taknya kalo goreng tinggal tisu, pas goreng tinggal tisu.

Kalo buat guna kerahan tenaga baru boleh on projek

Siti 'Aliah said... Balas

waaa... sedapnya... simple n sedap je nengoknya... blom lagi rase... ada masa blh cuba nnt... tq share resepi... tengok kek2 yg ditayang haih, teliur je...
http://ct-aliah.blogspot.com/

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...