Tuesday, December 26, 2017

Karipap Kampung Berjerawat Yang Awesome

Assalamualaikum....
Cuti sekolah dah pun di penghujung...ekceli karipap ni saya buat masa awal2 cuti lagi.Buat banyak2 dan frozenkan jer.Bila anak2 nak makan, pandai2lah dorang goreng sendiri.Resepi karipap ni saya masih setia dengan versi terdahulu.Bleh klik SINI sebelum ni saya pernah cuba pelbagai rcp untuk doh karipap tapi tak kena dengan selera saya..rasa berminyak.Kalau yang uli guna majerin semata cepat pulak rasa muak.So,yg ni paling menepati citarasa saya.Inti tu boleh di pelbagai ikut selera la..Tapi paling sedap di tekak saya ialah inti ayam+kentang atau nti keledek.
Karipap ni saya panggil Karipap Kampung sebab kulitnya menggerutu dan berjerawat kikiiii...Suka pulak dapat versi camni.Kalau yang licin mulus tu dah biasanya sangat.Cuma saja belajar teknik nak dapatkan kulit macam ni.Sapa suka kita geng

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...