White Velvet Cheesecake Dan Kek Coklat Moist (Tempahan Terakhir 2017)

By LiNa_Pg - Monday, December 18, 2017

Assalamualaikum...
White Velvet Cheesecake?Bukan typo memang kek ni warna putih kat dalamnya.Saya menggunakan Butter Cheesecake (light saja) sebagai kek basic.Lapis pulak dengan cream cheese frosting yang masam2 manis.Mewah kan?Cis kek..salut pulak dengan cis.Otomen+batman+ladybird tu mmg req nak letak atas kek..Jenuh jugak cari mainan tu 3 kedai saya meronda.Asalnya nak letak jet wing tapi out of stock.Kek ni seberat ~2kg.


Inilah rupa kek basic Butter Cheesecake...Dugaan betul...masa dok bako ni oven Pensonic saya rosak.Heater element dia blown out.Trip satu rumah...Sudahlah spare heater dah abes dah..Cepat2 saya pindahkan kek ke oven lain..Jenuh pulak dok tunggu kek depan oven sebab tak begitu familiar dgn oven back up ni.Alhamdulillah..mejadi gak kek eksperimen ni

Yang ni pulak Kek Coklat Moist...Lupa dah tempahan hari apa..
Dengan ini tempahan kek 2017 telah ditutup.
Tahun depan belum tahu lagi bila nak buka/stat ambil tempahan semula.Kalau ada semangat dan kerajinan nan jitu, saya ambil tempahan..Kalau semanganta yang hilang (cam lagu XPDC plak) saya dok dendiam jer lah...Bahan kek pun mahal nak bertingket2 penat mak nak..nak buat costing

  • Share:

You Might Also Like

0 comments