Tuesday, November 6, 2018

Roti Telur Sardin Viral

Assalamualaikum...
Selamat Pagi Selamat Bercuti dan Happy Deepavali kepada rakan rakan yang menyambut perayaan ini.Minggu anak2 bercuti panjang.Selalunya depa cepat terasa lapar dan asyik minta makan jer.Kalau yang bercuti/holiday tu lain lah kan dapat bertukar..Bagi yang tak kemana mana tu..memang masak, kemas, masak kemas jerlah kejenya seharian hahaaa...kemas dapur, ruang tamu dah bersepah gitulah kalau ada anak yang masih tahap 1 ni..Kalau semua dah sekolah menengah rilek siket.
Okey hari ni saya nak kongsikan resepi Roti Sardin Viral atau Roti Telur Sardin.Biasanya Roti Sardin ni...sardin digulung dalam roti tapi yang ini sardin dicelup bersama telur.Sedap jugak.Bolehlah dibuat minum petang atau sarapan ringkas.Bagi yang suka pedas boleh tambah hirisan cilipadi.Anak2 saya tambah si Maisarah memang tak makan pedas..so saya cuma guna cili merah jer.Itupun buang biji hahhaaaa...sabor ajerlah kan..
Resepi Roti Sardin ni saya dah upload ke youtube beberapa hari lepas.So boleh tengok kat sana jugak ya...
 Simple saja..tapi sedap dan mengenyangkan...

Roti Telur Sardin Viral
By Malina LiNa Pg http://linapg.blogspot.com
Bahan-Bahan
  • Roti putih secukupnya (LiNa Pg guna gardenia)
  • 1 tin kecil sardin/mackerel (155g)
  • 1/2 labu bawang besar (cincang/dadu)
  • 1 biji cili merah (cincang/dadu)
  • sedikit daun bawang
  • 3 biji telur
  • sedikit garam/cukuprasa
  • Minyak
Cara-Cara
  1. Roti dipotong mengikut kreativiti (ketepikan)
  2. Lenyek kasar sardin (biar masih ada ketulan)
  3. Masukkan bawang, daun bawang dan cili merah.Gaul rata
  4. Pecahkan telur ke dalam mangkuk berasingan.Masukkan garam/cukuprasa.Pukul manja (seperti pukul telur dada)
  5. Tuang telur ke dalam sardin tadi.Gaul rata.
  6. Celup roti kemudian goreng (minyak sedikit sahaja) hingga masak.
  7. Angkat kemudian toskan.Hidangkan Roti Telur Sardin bersama sos.Selamat Mencuba.Jangan Lupa Subscribe Youtube LiNa Pg

3 comments:

Phong Hong said... Balas

Nampak sedap ni, Lina. Mesti cuba!

Jaja Vitamin.Merah said... Balas

Resepi simple je nak cubalah :)

EmbunRosaliza said... Balas

Sedap dan simple je buatnya...esok nk buat sarapan utk anak2.. mama outing esok 😉😉😉

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...