Friday, January 11, 2019

Laksa Kuah Lemak | Laksa Kelantan

Assalamualaikum...
Pernah makan Laksa Kuah Lemak tak?Kuah Laksam tu..Kalau di Kelantan dipanggil Laksa sahaja.Kalau Laksa Kuah Merah/Laksa Utara di panggil Laksa Penang.Sorry yea negeri utara yang lain Penang jer yg disebut hehehe.Ekceli kuah laksa ni saya gunakan yang frozen jer...Selalu buat Kuah banyak bila buat laksam.Terasa nak makan dengan laksa kita keluaran Noodle maker buat laksa pulak senang kije kan...Buat laksa tu kejap jer..Kalau laksam berejam jugak nk mengukus dan menggulung 'selai-selai' tu hazabbbb wooo...Part paling best ialah makan...jap jer licin..
Malam ni terasa kurang kerajinan nak CnP.So, korang bole tgk n3 lama la ya...
Ulam pun guna apa yang ada jer.sambal lada tu memang sentiasa ada dalam peti ais.Senang ada kuah frozen ni.Nak makan reheat jer.
Okey untuk resepi boleh tgk di bawah.Untuk Sambal jate ada sekali dalam n3 kuah laksa

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...