Cara Tanak Nasi Lemak Guna Dapur Gas (Nasi Cantik Tidak Berkerak)

By LiNa_Pg - Monday, October 21, 2019

Assalamualaikum...
Hai apa khabar semua?Asyik tenggelam timbul jer kan?Mesti rama yang dah pandai masak nasi lemak, sebab yang tu cliche sangat.Tapi MUNGKIN ramai yang tak begitu mahir untuk tanak nasi lemak menggunakan dapur gas.Saya ni agak old skool siket la sebab memang masak nasi guna dapur gas.Maybe sudah terbiasa macam tu.Punca asalnya hanya kerana rice cooker kat rumah terlalu besar, masa tu anak2 kecil lagi.So saya main tanak guna dapur gas.Hingga sekarang ni anak2 dah besar pun tetap guna dapur gas hahaa.Lagi best anak2 saya pandai masak nasi guna dapur gas..haaa menurun mama depa la tu.
Sebenarnya Nasi Lemak ni dah lamaaaaaa saya buat.Kalau tak silap masa bulan Kemerdekaan lagi atau awal siket dari tu.Sebabnya resepi dan gambar nasi lemak ni membawa tuah kepada saya kerana telah menang kontes masakan TC Boy.Saya masak nasi lemak bersama sambal tumis ikan bilis (menggunakan ibu sambal) lauk sampingan ialah Sambal Sardin TC Boy (juga menggunakan IBU SAMBAL) Resepi Ibu sambal boleh refer ke n3 sebelum ni.Saya dah share dan sertakan video  tutorial sekali.

 Walaupun simple tapi cukup menyelerakan


Memandangkan pagi2 macam ni saya agak bz sedikit, aci tak kalau saya tepek video tutorial jer haha.Korang boleg tonton kat bawah ni.Klik butang PLAY okey


Untuk IBU SAMBAL Boleh refer video ni.

  • Share:

You Might Also Like

0 comments