Migu by Pensonic | Smart Low Sugar Rice Cooker | Cara Masak Nasi Kurangkan Kanji Sesuai Untuk Pesakit Kencing Manis

By LiNa_Pg - Wednesday, January 22, 2020

Assalamualaikum....
Kembali bersiaran di tahun 2020.Ya Allah lama betul tak update blog.Ingatkan tahun 2020 ni rajin siket buat n3 rupanya tetap ke laut dalam.Banyak sangat n3 tertangguh yang dari tahun 2019 pun masih belum update.Kalau korang nak resepi terbaru boleh tengok di youtube okey.
Okey hari ni saya nak kongsikan satu gajet baru dalam rumah saya ni.Ni kira hadiah tahun baru jugaklah iaitu MIGU LOW SUGAR RICE COOKER.Ini merupakan produk terbaru dari Pensonic.Terima kasih Pensonic Malaysia bagi saya cuba rice cooker ni.
Apa yang istimewanya Migu rice cooker ni.Haaa ni saya nak kongsikan dengan korang semua.
Migu Rice Cooker ni bukan sekadar 'rice cooker' biasa2 jer tau, sebab ianya mampu mengurangkan kanji (dalam nasi)sebanyak ~37%.Hebat bukan?So,nasi yang kita makan akan lebih sihat.Dah namanya pun low sugar kan...memang sangat bagus untuk pesakit kencing manis.Now day macam2 penyakit timbul berpunca dari pemakanan.Jom saya tunjukkan rupa paras Migu rice cooker ni.

Cantikkan?
 
Yang ni masih lagi dalam kotak.
 
 Touch screen....bila on baru nampak butang yang nak tekan.
Bahagian bawah sini ialah tempat takungan air dan kanji.Selepas proses mendidih/boil process lebihan air bersama kanji akan disalurkan ke bahagian bawah.Dan nasi akan dimasak secara steam.

Stainless steel container


steamer rack.Selain untuk memasak nasi, Migu rice cooker jugak boleh digunakan untuk mengukus, membuat bubur dan jugak memasak sup serta pelbagai fungsi lain.Nantilah saya cuba explore dan buat experiment 

Macam biasalah rice cooker mesti kena ada cup dan sudip la kan..

Panjang lebar cerita pasal Migu Rice Cooker ni kan?Kat mana nak beli??
Haaa..ni saya share satu berita gembira buat semua follower, blog reader dan kawan2 LinaPg yang tersayang.Cam best jer kannn?Eh..mestilah op kos la ada habuan juga untuk korang semua..
Migu Rice Cooker ni boleh di beli melalui (link di bawah)

Harga Pengenalan /  Intoductory price RM699
Harga Pasaran RM999

Jangan Lupa, masukkan code
Linamigu
untuk claim hadiah menarik di bawah dan juga e-voucher bernila RM50 dari Pensonic

Yogurt Maker yang comel ni
Bagaimana cara untuk claim hadiah dan voucher??
 
Dengan hanya download apps berikut dan daftar warranty card Migu Rice Cooker secara online

Apps yang ni okey

Ini antara hasil masakan saya menggunakan Migu Rice Cooker
Pertama sekali sudah tentulah nasi.Cantik nasinya seroi/cantik berderai sebab dah kurang kanji.
 Ikan stim, yang ini saya menggunakan function steam Migu.Sangat mudah, tengok kepala ikan masih elok dan isi pejal tapi masak dengan sempurna.
Kedua resepi ni saya sediakan video titorial tapi masih dalam prosses editing.Dah siap nanti saya akan update ke youtube.Paling penting kena beli guna code saya okey.Barulah dapat resepi dan juga advise dari saya

  • Share:

You Might Also Like

3 comments