Monday, March 29, 2010

Ketupat Daun Pisang

Salam suma,
Dah lama sangat beli beras pulut ni...dari berat 1kg dh tggl +/- 900g jer.Nak tau nape hmmm..dh kna kisar ngan kutu beras hu..hu..korang kenal ke menda ni?ala..yg hitam2 kat dlm beras tu...nampak sgt tuan umah ni malas kan?
So kemarin wat la kerahan tenaga membalut ketupat ni...Yang lawak tu si abg long kata 'mama raya lambat lagi nape wat ketupat lak'..heh..heh..nk mkn ketupat tak yah tunggu raya..kalau rajin kite wat la...'oooo' tu la respon dia..Ada yang teringin nak makan ketupat ke? Meh la ada lagi sket ni..
 Ha..ha..korang tengok la macam2 size..ada yg pendek, ada yg panjang..maklumlah byk tgn yg membalut..apa2 je la..janji siap he..he..

Ni versi buka aurat..pose seksi ni..Ketupat ni kami mkn camtu jer..sbb haku malas nk wat rendang..boh sedikit gula & garam..ada la rasa lemak manis....sedap you...

3 comments:

AdryDaud said... Balas

Salam tuan umah..,serangga yg dok mkn beras pulut tu bkn kutu la tp bubuk..he3.. Ketupat dakap resepi rahsia la tu kot. Nk 10 ketoi, cicah dgn nise cair..

azian said... Balas

Kat sebelah sini jarang buat ketupat gitu...Selalunya lemang aje....Nampak mudah jg yea nak membuatnye....

lina_pg said... Balas

adry > ore klate pggl bubuk,kalau belah utara (png) ni depa panggil kutu beras, sebut bubuk kang rmai xkenal lak..

azian> ketupat daun pisang tu utk org malas jer a.k.a xreti nak balut humel2 ngan daun palas..senang jer nak wat tu..

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...