Monday, April 25, 2011

Puding Sagu

Petang2 cenggini dapat menikmati puding sagu yang sedap ni pergg..mmg syok.Tambah lak makan yang dah disejukkan. Sedap tak hengatt.Puding sagu ni pun saya wat experiment je ni.Tak sangka lak anak2 pun makan, saya ingatkan kami berdua je lah yang kena perabihkan puding ni.So wat sket je la..guna 1 cawan sagu jerr.Jenuh menggentel sagu..saja cari nahas..ada resepi yang senang,memandai tuko stail wat sagupal@sagu gumpal.Atas request my laling santan tu sy tuko ngan susu cair.Gula melaka plak abes tuko lagi ngan gula merah.Hantam saja lah labu..Janji ada lemak2 n manis2 gitew..Kira jadilah kan?

Puding sagu dok beratur je ni..berdisplin sungguh hehehe

26 comments:

issnita said... Balas

ALAHAI SEDAPNYA PANAS2 GINI SEJUKAN TEKAK.TERGODA SUNGGUH...

Nazrah Bakery & Dunia Kuih said... Balas

best makan sejuk2

Yatie said... Balas

menariklah puding sagu ni..kaler maler lagi..ceria jek...terliur tngk..

izahdaut said... Balas

memang cantik warne warni. menarik anak2 nak makan kan. tapi karang banyak gak belas nak membasuh. tu yg maleh tu.hehee.. teringin nak buat la pulak

Zaliedana said... Balas

Kak lina,
meh htq kat bayan baru cikit,nmpak sedap n menarik toi lah..

MaDiHaA a.k.a Ratna said... Balas

salam lina...
berbaloi menggentel sagu bila anak2 suka mkn.. hehe.. nampak comey pulak rupa mcm tu..

♥♥azatiesayang ♥♥ said... Balas

salam Lina..ptg2 dalam cuaca panas mmg sedap mkn sagu camgini...meh semangkuk!!

Sheila Shafeareen said... Balas

salam kak yee time bulan posa abh mak saya suka buat dan mkn dessert cam ni..kita pun tumpang makan aje..buat x pernah lagi..npk yg akk punya mmg sdp bewarna warni lagi tu

Masakan Khas Indonesia said... Balas

nice post, aku mau coba buat nih...terima kasih ya

lina_pg said... Balas

Nita> betul..kalau pekena time cuaca panas mmg sedap.Sejuk jer anak tekak

Nazrah> memang best

Yatie> saja nak tarik perhatian anak2 makan,kalau tak,jenuh mama ngan abah jer nak perabih

Izah> Ya memang setuju sgt, byk bekas nak kena cuci,pastu tgn abes comot2 gara nak cantik,menarik punya pasal hahaha.Tp xpe la berbaloi sbb anak2 mkn

Zaliedana> Tunggu sat na...kaklina naik jet gi anto Byn baru nun

Ratna> jenuh menggentel

Kak atie> Tak puas mkn semangkuk kak atie...

sheila> time bulan pose lagilah best..

mskn indonesia> mmg sedap, harus dicuba

MiZi said... Balas

kak lina.. ni dah macam koktail ja kak... leh la buat tempahan saya kawin nanti.. heh3

Setelah Sekian Lama : Senyum

Kak Rosaliza said... Balas

Assalam ..mai nak baca jawapan, tak ada lak komen akk, akk tanya sagupal ke apa rasanya.

mmg sedap n nyaman je bila lalu kat tekak tu kan

lina_pg said... Balas

mizi> koktel la pulak..puding sagu tuh

lina_pg said... Balas

kak rosa> rasa puding sagu gula melaka, gentel2 kecik2 cam sagupa yg ayu wat tu

hana said... Balas

salam na... pekaba? aritu try buat sekali puding sagu nih masyaAllah sedap banget ghupernyer... makan tak renti2 wpon sagu tuh tak menjadi gumpal cam na punyer tuh... hihihihi

Nida said... Balas

salam Kak Lina..

sedapnya... tiba2 teringat Pasar Ramadan..hehe

lina_pg said... Balas

hana> memang sedap mkn xleh stop..lemak2 kurang manis..sagu bergumpal besaq gedabak hahaha

lina_pg said... Balas

nida> bulan pose mmg cukup femes puding sagu ni

MiZi said... Balas

hahaha.. kak.. nanti kalau suatu hari nanti kak jadi chef terkenal,. jangan lupa saya ek

Baru Lagi : Letih

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said... Balas

as salam, nampak cantik bercolor2.. budak2 mesti suka kan?

Ummi said... Balas

Lina, fav akak nih...kalau sagumpal lg laaaaa...bulan pose kalau beli 2 bungkus akak leh makan 3 berbuka, 3 bersahur taaauu..dasyat kan..hehehe

lina_pg said... Balas

mizi> mizi ni ada2 jerr..akak jadi chef untuk en.somi terchenta ngan anak2 jer

BSB> saja cari nahas tu..wat kaler2 jenuh dok menggentel

kak ummi> mkn puding ni xjemu..sbb tu bleh mkn byk.Sy pun camtu gak.asyik ulang mkn jerr cam xleh stop

ayunalisa said... Balas

ari ni br leh nk mngomen..tenet slow sgguh d bum guo 2,3 ari lps..mm..kalerful sagu nya..

nk try wt yg cenggini lk nnt..
##beli sagu yg dh kaler2 ke boh kaler sdri ni..?

lina_pg said... Balas

ayu> sagu putij je tu,boh kaler maler sendirik hehehe

AZLINA said... Balas

Cun sungguh puding sagu tu..teringinnya nak makan, kena cari sagu la pulak lepas ni...heee

lina_pg said... Balas

azlina> hehehe yang penting sedap n dapat memikat hati anak2

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...