Wednesday, November 21, 2012

Lempeng Nostalgia

Assalamualaikum...
Pekaba semua?Ada yang rindu kat tuan tanah tak?hahaha perasan jer kan?Kita blogger suam2 kuku ni tadak sapa nk rindu haih...Lempeng ni dah lama buat..cuma agak bz tak sempat nk n3.Bz ngan apa pun xtau la...Tempahan kek pun bukannya banyak sangat.Masih ada masa untuk goyang2..jalan2 cari makan dan sempat gak Cuti-Cuti Mesia haha..
dah nama pun lempeng nostalgia..selalu makan time kecik dulu..hanya cicah gula...Nak resepi gak ke?Sonang jer ni tepung gandum, secubit garam, air secukupnya (agak2 jer la).Bancuh guna hand whisk..goreng gn non stick pan.Saya gn kuali roti jala tuh

7 comments:

JaSSNaNi said... Balas

sedapnya makan lempeng cicah gula.. :)

Cendana Kasih said... Balas

jangan !!! takleh la tengok pek nga ni..mesti termakan banyak... mula2 cicah gula, pastu cicah susu pekat manis, cicah kari, sambal tumis..last2 menyesal....

EmbunRosaliza said... Balas

Sedap lempeng ciach susu, kdg2 akk campur gula n susu, anak2 pun suka je mkn kuih edisi malas cepat di masak sedap dimakan mcm ni, selalu gak minta heheh

Acik Erna said... Balas

assalam lina..acik pun suka makan lempeng..kelapa ke pisang ke..makan panas2 memang sedap

mama sara nur said... Balas

assalam lina
memang nostalgia sungguh lempeng @ tempek ni he hee nostalgia masa zaman kanak2 dulu kan, kita suker mkn sb arwah tok selalu wat kalu tiduq umah dia makan bekfas cicah gula je nk lg best cicah susu cap junjung hehee syoknye layan ni kan Lina

zila norazila said... Balas

klu zila lempeng mesti nk cicah dgn sambal..baru ras apuas..buat pedas2..h ehhee

ezzyra said... Balas

lempeng...hari2 adik buat lempeng brekfast kt umah acik..hehe..(pecah rahsia)

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...