Monday, August 23, 2010

Grill Salmon

Salam . . .
Menu sahur anak2 n my laling, kalau western cenggini mmg anak2 suke la..si kakak pun abes ikan tu seketul dia makan. Tak de la aksi2 lentuk kat meja makan time sahur. Kalau mkn nasi selalu tu pakat2 dok tenung nasi pastu lentuk kepala kat meja..sambil suap nasi..tak selera la tu...Kali ni seb baik adik kita tulun grill ikan salmon tu, kalau tak..kembang la kaki kite ni berdiri lama2..suma komen sedap..kite tak makan pun..Resepi simple jer..Kalau berminat bleh la cube

BAHAN-BAHAN
  • 4 Keping ikan salmon
  • 1 inci halia muda ( mayang )
  • 4 ulas bawang putih ( ketuk @ hiris )
  • 1 biji lemon ( ambil jus )
  • 1-2 sudu makan sos ikan ( Nampla )
  • Garam & Serbuk perasa
  • Serbuk lada hitam
  • Minyak zaitun
CARA PENYEDIAAN :
  1. Perasakan ikan dengan garam, serbuk perasa dan lada hitam
  2. Satukan halia, bawang putih, jus lemon, nampla, sedikit garam dan perasa
  3. Masukkan kepingan ikan dan perap 30min-1jam 
  4. Panggang ikan hingga masak (Sy gn kuali leper roti jala jer..boh sdkit myk zaiton )
  5. Hidangkan dengan sos cili dan mayonis...sedap..

Pic sembrono jerr..time sahur..semuanya serba nak cepat..takut bby bangun lagi haru..

2 comments:

zarin said... Balas

grilled salmon memang sedap..i loike!!
tp kat rumah i, i je yg hantu salmon..suami n anak jeling je hihi

lina_pg said... Balas

zarin>alahai siannya tadak geng nk mkn salmon..lenkali ajak kite la mkn togeder2

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...