Saturday, January 29, 2011

Maisarah Dan Baik

salam...
Lama jugak TMK ni tak bersiaran, bz sket ngan macam2 hal. Sejak dak kecik demam selalu dok merengek terutamanya belah malam, dia xleh tido sbb hidung tersumbat. Bila letak ubat titis yang diberi oleh klinik barulah dia bleh tido. Ubat titis tu pun bukan bleh guna selalu.

Alhamdulillah sekarang ni Maisarah dah baik demam, tapi selsema tu cam degil sket, xmo baik2 lagi. Sampai ari ni bby kena makan ubat lagi.Sian bby kecik2 dah macam2 ubat masuk dlm badan.Pastu ada kawan saya cik ani redah ajer bagi petua sapu kunyit yang dicampur dgn sedikit minyak masak dan panaskan atas api. Pastu sapu kat hidung dan bhgn tepi hidung bby. Saya pun cuba gak la petua. Semoga bby cepat baik dari selsema
 ngah syok layan tv, jam nk dekat 10.30pm, mata dok bulat lagi..
yg kuning2 kat idung tu kunyit+myk masak

12 comments:

alla said... Balas

hidung kuning pn ttap comel lg..

Nieza said... Balas

alahai ciannya maisarah...untie geram nengok pipi tembam tu tau...hehehe btw semoga cepat baik yer baby..:)

lina_pg said... Balas

alla> idung kuning sbb mama boh kunyit, se baik bukan garam kunyit hahaha..

lina_pg said... Balas

nieza> alhamdulillah pas boh kunyit tu bby makin ok,xyah boh ubat titis kat idung dah smlm bleh tido lena

hani said... Balas

aloloo...manja ni demam eh...moga cepat sembuh eh..leh main lg...muah muah maisarah

lina_pg said... Balas

hani> dak kecik ni dlm tak sihat pun agak lasak gaj.tq ya hani

Naz said... Balas

Salam Kak Lina
Kak, kebetulah nama anak kita samalah. Bb tecik Naz pun namanya Maisarah..tapi ada Hani kat ujung nama..Anak kite pong demam + batuk + selsema dah seminggu dah..Yg demam tu dah baik cuma tang selsema dan batuk yg mmg cam lambat nak baik..
Skrg Ummi dia lak yg berjangkit ni huuuhuuuu...
Maisarah akak umurnya berapa?

armouris said... Balas

info tentang hidung tersumbat di SIHAT SELALU - Hidung Tersumbat

lina_pg said... Balas

naz> salm naz,nama sama ek?bby akak umo 6bulan, agaknya kat nursey ada bdk demam kot,tu yg berjangkit

lina_pg said... Balas

armouris> tq bagi link tu,nnt saya gi tengok

Kak Rosaliza said... Balas

emmm geram nengok maisarah ni..nak tubik2 rasanya

lina_pg said... Balas

kak rosa> la ni dh makin cerdik byk akai dh

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...