Sunday, June 19, 2011

CekMek Tak Berapa Molek

Selamat petang suma, sejak dua menjak ni asyik kuar menu keledek je kan? bukan apa sbb stok keledek masih banyak tu yang pulun wat segala resepi keledek.Kali ni wat cekmek molek untuk minum petang, tapi cekmek ni tak berapa nak molek la plak kejadiannya tapi rasa menten sedap.Ubi keledek plak guna campuran kaler oren dan putih..hantam sajalah janji sedap kan?Resepi tengok SINI
kali ni saya guna 3cwn keledek lecek dan 2sudu mkn tepung gandum je..mmg sedap tapi rupa paras hancuss huhuhu..siap tergeseng plak tu

11 comments:

wachak said... Balas

assalam kak lina


lama x makan cik mek molek. pekena ngan kopi o panas time hujan sedap ni :D

NURUL AINI NORAZMAN said... Balas

wow,.lama kot xmkan cik mek molek nih,. time org kawin je makan kdg2,.

Norish AqiSya @ Mama said... Balas

dulu rajin buat kuih ni tapi sekarang x buat dah.sedap kuih ni.

lina_pg said... Balas

wachak> kuih cekmek ni sedap mkn time ujan tp kalau cuaca panas pun akak layan gak kuih ni hehehe

nurul> akak tak pernah lak mkn kuih time kenduri kawin,selalu ada bubur kcg jerr

norish> mmg sedap kuih ni nk wat pun senang jer kan?

Mrs.Yie said... Balas

eh?molek sangat dah ni kak.. :)

Adry@Daun said... Balas

Awat la cek mek molek kali ni tak berapa molek rupa parasnya?? Habih herot petot bentuknya..haha.. Tp rasanya masih sdp kn?? Nk lima ketoi......

lina_pg said... Balas

fina> tak molek tu fina,sblum elok sket rupa paras kuih ni hehehe

lina_pg said... Balas

adry> ubi stelo dr kg tu spesis lek eek siket sbb tu lain pesen kejadian cekmek ni

Kak Rosaliza said... Balas

assalam, akk pun ada rebus ubi ari ni, tp x buat cekmek pun lg, sedap nmpk tu, rupa x penting

lina_pg said... Balas

kak rosa> mmg sedap cekmek gn ubi keledek bonda ni,tp tu la lek eek sket hehehe

Naz said... Balas

Kak lina, awatnya akak kata x molek.. Molek je Naz tgk tu.. Anak dara Naz yg sulung suka kuih ni..

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...