Tuesday, October 16, 2012

Macaroni Sup

Assalamualaikum...
Ada sedikit lebihan macaroni, saya godek2 wat sup la pulak...nak goreng cam siket lak..kalau wa sup campak2 bahan lain jadi byk gak kan.Dapat sup panas time cuaca sejuk mmg tersangatlah nikmat.Macaroni sup ni saya wat musim ujan aritu....kompom udah pinih suma yea..harap maklum.
simple jerr tapi best..
MACARONI SUP
By: lina pg

Bahan-Bahan 
  • 200g macaroni (smaal elbow)
  • 2 ulas bawang putih (ketuk)
  • Sediki isi ayam (lina pg gn 1 ketul dada)
  • Bebola ikan
  • Sedikit hirisan karot
  • Tomato
  • Sawi
  • 1 kiub ayam
  • Air secukupnya
Cara-Cara:
  1. Tumis bawang putih hingga wangi, masukkan isi ayam.Tumis sekejap lagi hingga isi ayam kecut.
  2. Tambah air (ikut suka byk mana)masukkan suma bahan lain.
  3. Tnggu hingga karot dan macaroni lembut.Sesuaikan rasa.Tutup api

10 comments:

EmbunRosaliza said... Balas

Assalam mmg sedap ni makansup panas2 masa hujan2. Akk pernah buat seklai sup mcm ni, tapi kurang sambutan dari anak2, bdk2 lagi suka yg goreng. Akk suka yg mcm ni berkuah mcm mee kuah pulak rasanya hehe

lina_pg said... Balas

kak rosa> wslm..budak2 kat umah..jalan jer suma kalau pasta..maisarah pun sama naik hahaha

JaSSNaNi said... Balas

assalamualaikum...
betul tu, sejuk2 makan sup mmg sedap... ahad lepas pun sejuk kat sini, hujan kan.. so buat bihun sup ayam.. mmg terangkattt.. :)

Nuwairani Ismail said... Balas

suka makan sup macaroni yang macam ni. boleh letak macam2 kat dalam tu.

lina_pg said... Balas

JassNani> wslm..betul tu..sejuk2 layan menu camni mmg terangkat

lina_pg said... Balas

Nani> senang kije hahaha..ada kanji, sayur dan protin sekali

che mid said... Balas

Memang nak sangat buat, dah beli pun makaroninya.. tapi tak tau la, tangan ni asek terbuat lain je, bila dah nampak sup kat sini, rasa nak buat j sekarang!

lina_pg said... Balas

che mid> Buat jerr aci campak2..pastu hirup2 hehehe..selalu macaroni sinonim ngan goreng2an sesekali tuko selera ngan sup..sedap gak

ezzyra said... Balas

x penah pulak nmpk macaroni sup..hehe...hjan2 syok la mkn pnas2

lina_pg said... Balas

@ezzyra
Sedap dik makaroni sup ni..sarah makan 2mangkuk hehe

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...