Tuesday, September 2, 2014

Resepi Jejari Roti Bersalut Coklat

Assalamualaikum...
Tak tau nak buat apa dengan roti yang nak expired??Hurmmm kalau asyik buat puding pun bosan jugak kan?Apa kata cuba buat kudapan yang rangup dan mabeles ni...Terasa seakan2 makan kit kat gitu mmg sedap..Menaik bukan..Jom cuba..Boleh buat bersama dengan anak2 mesti diorang hepi main celup2 ni
Gambar ni saya snap guna enpon jer sbb takut abes hihii
 Senang kan..dah ada step by step tu..
STEP#1 Potong roti
STEP#2 Bakar dalam oven suhu 165'C selama 15min (hingga garing)
STEP#3 Coklat Beryl;s compound
STEP#4 Cairkan coklat secara double boil
STEP#5 Celupkan jejari roti.
STEP#6 Taburkan kalerful coklat rice..Biarkan coklat mengeras..Simpan dalam bekas kedap udara..


6 comments:

sud@is said... Balas

colorfull cantik... bukan saja menarik minat budak2 makan, mak ayah pun tertarik macam nii...

Amie said... Balas

Memang Lina sangat rajin! Cantik betul hasil kejadiannya.... mmmmm mesti anak-anak berebut nak makan ni!

shafa ismail said... Balas

salam kak lina.. kalau guna coklat masakan boleh ka?

LiNa_Pg said... Balas

@shafa ismail
wslm..boleh jugak tp yg ni lagi sedap n cantik kilat2 hihii

Umi Nazrah said... Balas

ni dah macam biskut aiskrim. kaler maler. ish rugi dah lepas aidilfitri singgah sini. nak try lah masa aidiladha nanti ^_^

Bbwana adienia said... Balas

Wana pun nak buat juga la nnti..tq Kak share resepi

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...