Thursday, September 29, 2016

Petua Hilangkan Hanyir Pada Tangan Selepas Menyiang Ikan Atau Ayam

Assalamualaikum...
Hari ni terlambat siket bersiang ayam,sebab baru balik dari pasar.Tiba2 teringat nk buat n3 pasal petua nak hilangkan hanyir yang melekat kat tangan selepas meyiang ikan atau pun ayam.Petua ni jugak efektif untuk bawang.Biasalah kan kalau mengupas bawang dengan kuantiti banyak, bauan yg kurang enak akan melekat kat tangan.Jenuh cuci dengan sabun.Ada macam2 petua jugak yg saya tau..antaranya mencuci dengan ubat gigi, guna halia,lumur tangan dengan serbuk kopi.
Tapi bagi saya petua ni paling senang dan mudah didapati.Yg pasti akan ada di setiap rumah.Nak tau apa rahsianya...jeng...jeng...
petua dapur hilangkan hanyir selepas siang ikan
 Hanya guna sudu besi.Gosokkan tangan tapak tangan di bawah air paip yg mengalir,gosok juga celah2 jari.Lakukan dalam 1-2min hingga bau hilang.
Petua hilangkan hanyir pada tangan selepas menyiang ikan/ayam
 Bahagian belakang tangan pun gosok2 jugak.Buat dengan yakin insyaaAllah bau hanyir hilang dengan izinNya jua
Milik siapakan tangan ini..Inilah tangan suami saya sebab dia rajin siang ayam arini hehee...
 Ayam yg disiang oleh en.suami..Sat g kita masak
pewangi hilangkan bau busuk pada pakaian
Tadi petua nak hilangkan hanyir pada tangan lepas siang ikan/ayam..
Kalau pakaian sama ada baju/kain yg bau hanyir ikan camana plak..yg ni saya ada jalan pintas, spray jer ngan pewangi fabrik A'dior ni..masalah baju busuk terhena hanyir ikan akan hilang (insyaaAllah) heheee..sempat la tu promote.
Nak order meh wasap no kat header nuuu...RM20 (2 botol) murah kan?

6 comments:

Sue Bee said... Balas

Gitu rupanya..makaseh sebab kongsi petua. Biasa bedal guna pencuci tangan dettol, kejap je hilang bau hanyir pastu timbul balik daaa..

LiNa_Pg said... Balas

@Sue Bee
Haah..senang jer petuanya..takde kos pun hehee..

EmbunRosaliza said... Balas

Baru nk tanya tangan siapakah gerangan, dan dh agak mesti As hehe. Tq kongsi ilmu yg akk pun x tau, yg tau gun sabun je

LiNa_Pg said... Balas

@EmbunRosaliza
Hahaaaa..tangan As la tu kalau besar gedabak camtu kih3

Nooriah Abdullah said... Balas

Kaknoor baru tau ni Lina
Timakasih berkongsi petua ya
Esuk mesti start petua ni hehe

LiNa_Pg said... Balas

@Nooriah Abdullah
Harus cuba kak noor..x rugi apa2 pun hehee..senang sangattt petuanya

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...