Saturday, March 19, 2011

Set Nasi Dagang

salam
Dah petang dah pun baru bleh wat n3. Hari ni bz sket mengukus nasi dagang ni. Bukannya rajin sangat sebenornya tapi kesian tengok beras lembut tu dah ada bendasing hahaha...terpaksalah merajinkan diri. Nasi dagang ni makan ngan gulai ikan aya@tongkol. Tapi wat juga gulai ayam sbb anak2 lebih suka mkn ayam. Untuk mama ngan abah..gulai ikan aya lebih 'kena' digengkan ngan nasi dagang.Resepi nasi dagang bleh tengok kat SINI, gulai ayam n gulai ikan aya tuh wat cam biasa jerr..tadak resepi istimewa pun, main campak2 jerr..
 ada yang lapar tak? jom pekena nasi dage ni..masih byk lagi kat dapoq tuh

18 comments:

Nida said... Balas

Geramnya tengok lada tu.. segar bugar... nasi tu pun nampak sedap... :)

lina_pg said... Balas

nida> cili ijo evergreen hehehe..

Kak Rosaliza said... Balas

assalam ptt senyap je tadi rupa2nya sibuk mendagangkan nasi. akk nk ikan aya, best tu terasa nk mkn lagi

lina_pg said... Balas

kak rosa> a..ah bz dok ngukus nasi dage n msk lauk pauk..cam nak kenduri lak..meh la mkn ada lagi ni

Azmiezas said... Balas

hantaq la sini sikit..

wachak said... Balas

as salam kak lina.

wa singgah bawa tupperware ni. agak2 dapat x untuk dinner malam ni ... he33

lina_pg said... Balas

azmiezas> pandai ke mkn nasi dagang, nnt kite gi hantaq no..

lina_pg said... Balas

wachak> salam wa..masih ada lagi ni..nnt kat lina anto gi cheras ya

HaSue said... Balas

Lapor nih kakkkk...nak banyaakkkkk..siapkan sekali ngan nasik tmbh yer..haha...tamak tul

lina_pg said... Balas

hasue> nasi dage xleh mkn byk2 sue..cepat muak..(ayat org kedekut ni)amek sepinggan udah hahaha

MiZi said... Balas

kak.. hehehe saya makan nasi dagang mak saya jer.. keh3... nanti balik tganu makan nasi dagang mak sedara plak..


renung sejenak

ezzyra said... Balas

sedapnya...huuuuu...lapar.

mamawana said... Balas

Nok nasi dage sepingge.....

lina_pg said... Balas

mizi> versi nasi dage ganu ngan klate xsama..ganu guna beras pulut kan?klate gn beras lembut kaler pink2 gitew

lina_pg said... Balas

ezzyra> sedap dh licim ponn

lina_pg said... Balas

mamawana> dah abes la...awat mai lambat?

MiZi said... Balas

saya pun xtau la sama ker tak.. sebab saya x pernah lagi makan nasi dagang kelantan... kot nanti dapat kot

kongsi kat korang

Nieza said... Balas

Salam rindu kak Linaaa...wahhh dah byk hari tak tak singgah mai sini nasi pun dh abis...sedapnya jamu mata jer la....hehe

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...