Saturday, August 4, 2012

Udang Goreng Berempah Cajun

Assalamualaikum...
Resepi ringkas tetapi berjaya memikat hati anak2 n my laling.Ini dikatakan resepi xpress main campak jer..Hantam sajalah mana yg sempat.Kalau tak sempat msak, hmmm beli je lah jawabnya.Hari2 lauk beli boringlah jugak...
Ni bukan menu sahur sat2 ya.Kala tak silap 2-3 ari lepas kot.Meh la semak resepi kot2 da yg berminat nak wat juadah berbuka peag nanti.
 disebabkan resepi bodoh2 jer..kite pose dalam taman supaya udang ni nampak 'handsome' sket hihi
RESEPI UDANG GORENG BEREMPAH CAJUN
By :Linapg.blogspot.com

Bahan-Bahan:
  • 200gram udang 
  • 1 sk rempah cajun
  • 1 labu bawang besar (hiris)
  • 1 biji cili merah (hiris)
  • 1 biji cili hijau (hiris)
  • Tomato ceri
  • Daun kari
  • Garam & kunyit
  • Minyak
Cara-Cara:
  1. Perapkan udang dengan garam kunyit dan rempah cajun (15-20min jerr sbb nk cepat)
  2. Tumiskann bawang besar bersama daun kari hingga bawang sedikit layu dan daun kari wangi
  3. Masukkan udang, goreng sekejap.
  4. Kemudian masukkan cili merah,cili hijau dan tomato.Kacau sekejap.Tutup api

11 comments:

EmbunRosaliza said... Balas

Assalam, bestkan resipi campak2 kalo anak2 suka..oooo guna udang jantan ya heheh, mesti sedap ni, kalo buat sahur pun best juga rasanya kan. Amani dok tido lagi tu,

Nieza said... Balas

Assalam kak Lina, saya ingat Ada lagi lauk udang ni nak gak tumpang bersahur ni....hehe sedapnya tgk udang kalau dpt memang meratah gitu jer la...:)

lina_pg said... Balas

kak rosa> wslm,budak2 mmg suk la kalau masak camni.Nisa siap makan bertambah lagi kalau ada udang
Untuk sahur pun sesuai gak, tp kalau sahur rasanya tak posing camni rasanya hahaha

lina_pg said... Balas

nieza> wslm...meratah pun sodap..betul tu...kat umah ni,kalau udang mama ngan abah bleh mkn sekoq jer a...yg len suma masuk pinggan anak2 hehehe

nOOrsha said... Balas

Salam k lina.amboi cangfihnya menu.nmpak sedapla.sy pun suka cajun.bes kan kak :-)

Outbound di malang said... Balas

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

lina_pg said... Balas

nOOrsha> wslm sha..hahaha menu campak2 je tuh sha.Bila letak cajun bertabah sedap lak wlaupun rcp simple

lina_pg said... Balas

Outbond> salam kenal juga..thanks sudi singgah

mama aryan said... Balas

resepi cAmpak2 pun laku jugak..yg pntg anak2 suka

lina_pg said... Balas

mama arya> betul tu janji menepati selera keluarga kan?

Mamasya said... Balas

Slmt berhujung minggu Lina.versi campak2 tp yg penting famili sukakan.rempah cajun belum pernah guna dlm masakan...tak pasti ada ke tidak di Cairo ni...

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...