Thursday, September 3, 2015

Resepi Cucur Udang Rangup Dan Sedap

Assalamualaikum...
Saya suka makan cucur.Kalau dapat yang rangup2 lagi sedap.Tp bila buat ada yg jadi versi lembut, gebu camtu...tp bila cicah ngan sos abes jugak anak2 makan.Kali ni saya buat versi ct lak..mmg rangup dan sedap...sampai x nyempat mama dia nak menggoreng..angkat abes..angkat abes...pastu mama kena bg warning..kena tinggai 10 biji untuk posing siap snap gambar nnt sambung makan hahaaaa...gigih x mama depa..cucuq pun buat n3 masak2 kiki....Bukan apa senang untuk rujukan diri sendri...Cucur ni pun ada macam2 versi kan...x salah kalau pelbagaikan..Jom la semak resepi
 Sedap ni makan panas2 cicah ngan sos...pekena lak ngan teh O..mmg layan abes

RESEPI CUCUR UDANG ALA ZALIEDA
By Malina LiNa Pg (http://linapg.blogspot.com/)
Sumber Zalieda Zaliedana
Bahan-Bahan
11/2 Cawan Tepung gandum
Baking Powder 3/4 sdt
1 Biji Telur saiz kcik
Udang ikut Suka byk mna lagi byk lagi sdap
Kuchai
Taugeh/Kubis hiris memanjang
1bji Bawang Besar hiris
1Sdt Serbuk Pati Ayam
Garam secukup rasa jika perlu
Sedikit Serbuk Kunyit
Cili Merah Jika suka
Air Ais Agak2 jer jgn pkat sgt

Cara2
Gaul smua bhn kcuali air ais n telur ..
Agak dah gaul rata blh la pecah kan telur n gaul lagi.
Pastu masukkan air ais sedikit demi sedikit smp sebati n pastikan adunan tu jgn pkat n cair sgt.
Perap kjab kat peti ais dlm 20 mnit.
Pastu blh la digoreng dlm mnyak yg pnas.
Angkat toskan mnyak blh la dipotong n dihidangkan dgn Sos kegemaran.

Cucur udang jangan dipandang sebelah mata...kalau makan sepiring sorang pun licin tau

1 comment:

adda syuhada said... Balas

nak buatlah resepi ni...

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...