kek

Kek Aiskrim Dan Pemberian Istimewa

By LiNa_Pg - Monday, March 10, 2014

Assalamualaikum...
Besday tahun ini agak mendukacitakan.Hari istimewa bagiku tapi hati terasa seakan tidak mahu celebrate. Acara potong kek juga lambat disebabkan seharian en.asben berada di bengkel hantar kereta untuk direpair.Hampir pukul 4pm baru setel segala urusan.Seharian 8March itu saya cuma berada di depan tv mendengar berita terkini kehilangan kapal terbang MAS MH370.Sehingga kini masih belum ada khabar berita.Harapan saya semoga  pencarian ini akan berakhir dengan segera. Semoga semuanya berada dalam keadaan selamat.Ya Allah lindungilah mereka semua.
Berbalik kepada tajuk n3 ari ni, saya nak tunjuk hasil post mortem kek besday ari sabtu lepas....Tadaaaaa kek aiskrim heheee..
Percubaan pertama menghasilkan kek aiskrim berjaya....Agak mencabar sebenarnya buat kek ni dalam cuaca panas sebab aiskrim cepat mencair.Jadi segalanya mesti dilalukan dengan pantas.Kelam kabut juga la...Bila kena buat cepat2 hasilnya kurang kemas.Tp tak mengapalah percubaan pertama bolehlah dimaafkan heheee

Kira boleh la kan...Kek aiskrim hasil tanganku heheeee.Kesilapan kecil sebab kaler kek sama lak ngan kaler eskrim.Biasalah kek tengah buat..main roger jer kat lalink belikan eskrim.Dia pun main beli jer..janji eskrim huhuuu..kalau eskrim tu kaler pink ke hapa..mesti lagi cantik..
 Kali ni saya tak letak resepi sebab mesti ada yg akan tanya camana nk assemble,jadi untuk mengelakkan inbox saya dihujani pertanyaan yg susah nk explain.Ada baik korang gugel jer cara nk assemble kek eskrim ni.Bahan2 yg digunakan ialah kek span, eksrim dan fresh cream.Resepi kek span ada kat blog ni boleh cari kat side bar tu
 
Dalam kesedihan mengenai kehilangan kapal terbang tu, terselit kegembiraan di hati kecil ni.Pemberian dari suami terchenta..henpon baru...Terima kasih my lalink...Nanti kena study enpon ni pulak..

  • Share:

You Might Also Like

7 comments

  1. Hye, saya suka baca blog awak, baru-baru ni saya ada buat blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  2. hb birthday kak..syoknya dpt hp baru..^_^

    ReplyDelete
  3. hb birthday kak..syoknya dpt hp baru..^_^

    ReplyDelete
  4. sedap makan kek aiskrim tu kak lina..apapun, jangan sedih2 ya..cantik hp baru tu..

    ReplyDelete
  5. amboii..dpt hengpong baru la..tahniah..apapon, kek eskrem tu nampak sungguh menggoda tekak SB

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah..ada juga cerita ceria dalam keadaan serba tak kena ni ..semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki..

    ReplyDelete