Tuesday, June 1, 2010

Nasi Goreng Simple

Salam,
Dah selesai makan malam ke? Kami dinner ngan nasi goreng ajer...sungguh simple...xpe la janji pewutt kenyang kan?Nasi goreng stok clearance sebenornya..esbok dah kosong tuh..yang ada daging seketul..ciput jer..Nak wat lauk pun tak cukup tu yang wat nasi goreng tuh...Saya tepek resepi kat sini untuk rujukan sendiri jerr..
 Sempoi jerr nasi goreng haku nih...
Bahan-bahan:
  • 4 cawan nasi
  • 3 ulas bawang putih ( tumbuk / kisar)
  • 3 biji cili merah ( tumbuk / kisar )
  • 2 sudu besar udang kering ( tumbuk / kisar )
  • 200gram hirisan daging
  • 3 biji telur ( 2 utk telur dadar )
  • Garam, gula @ perasa
  • Minyak
Cara-Cara:
  1. Tumis bahan tumbuk hingga wangi dan garing, masukkan daging tumis lagi hingga daging empuk
  2. Masukkan garam & gula, masukkan air jika perlu
  3. Masukkan nasi, kacau sebati. Pecahkan telur kacau lagi
  4. Sesuaikan rasa. Tutup api
  5. Hidang bersama telur dadar, kalau ada ayam goreng lagi besttt
 Ada sepinggan yang dah siap hidang nih meh la cepat...

4 comments:

AdryDaud said... Balas

Salam tuan umah.. Tgk dr kebun td nmpk mcm bnga mawar kaler tp tajuk dia nasik grg. Igt kot tsalah ltk gmbr. Msuk umah ni br tau yg kuning2 tu telur dadar gulung..he3..

coodeang said... Balas

Tak guna bawang ke?

lina_pg said... Balas

adry> kih3...msti salah teropong dr atas pokok..telur dadar ajer tuh..kasi gempaq skett

lina_pg said... Balas

coodeang> sy guna bwg putih jerr..mmg simple sgt..

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...