Monday, April 18, 2011

Puding Laici..Yummy

Assalamualaikum..
Petang2 layan puding laici sedap ni bagus gak..tambah lak sekarang ni cuaca teramatlah panas..bila makan puding ni sejuk2 terasa nyaman jer anak tekak.Dah lama nak wat puding laici ni..tapi asyik tebantut jerr. Buah laici dalam tin tu memang dah lama beli tapi dok tersimpan gitu jerr.Puding rasa lebih kurang cam Puding Laici Dangdut gak cuma sedikittt keras berbanding ngan puding dangdut tu. Tapi kedua2nya memang sedap.Resepi saya amek dari dapur kaknor.Terima kasih ya kaknor
enak sekali..nyaman terasa..
RESEPI PUDING LAICI
Bahan-bahan:
10 gm agar2 serbuk atau
6 gelas air
1 cawan gula (sy gn cwn arcopal)
1 tin susu cair
1 tin laici dlam tin... [mesin sikit]
1 tin laici [untuk hiasan]
2 helai daun pandan simpul

Cara:
1. Masakkan agar2 serbuk bersama gula dan daun pandan hingga gula hancur
2. Tutup api. Masukkan laici blend dan susu cair.
3. Tuangkan dalam acuan [terpulanglah nak acuan besar atau mangkuk kecil]. Bila dah sejuk masukkan dalam petisejuk.
4. Hidangkan bersama buah laici yang diasingkan tadi.
5. Saya gunakan air buah laici sebagai kuah.

NOTA
Puding laici ni agak lembut sedikit...so kalau nak makan potongkan [jika gunakan acuan besar] atau tuangkan dalam bekas dan gunakan sudu kecil untuk mmemakannya.....

12 comments:

hani@debumelukut said... Balas

mudah saja rasanya ni..hujung minggu ni makan puding laici lah nampak nya.

Kak Rosaliza said... Balas

sedap n nyaman je rasa tekak akk tgk pdg ni

lina_pg said... Balas

hani> mmg mudah sgt nk wat puding ni

lina_pg said... Balas

kak rosa> betul betul betul mmg nyman terasa, hehehe cam iklan lak

Chik Mimi said... Balas

heheheh akak buat jugak semalam tp malasnya nak n3,pebret hubby ngan anak2,sedapkan memang nyaman kan sekarang ni panas ya amat

lina_pg said... Balas

chik mimi> mmg sedap puding..selalu wat yg versi dangdut hehehe

Kak Sam said... Balas

i like

AZLINA said... Balas

Datang nak ngendeng puding laici tu, kalau dpt 2-3 potong baru cukup ni, sedap je rasa kat tekak.. :)

wachak said... Balas

as salam kak lina.

Dah kul 1 pagi dah. singgah amek bau jerlah puding laici ni ... he33

Nieza said... Balas

wahhh sedapnya kak suka ler puding ni..:)

fa10 said... Balas

ermmm... sejuk tekak ni

lina_pg said... Balas

kak sam> i like toooo

azlina> yg ni tadak potong2..suma boh lam cup chumel tu..amek la yg dok pose tu..

wachak> hmm puding ni ada bau gak..aroma pandan sbb boh daun pandan siat2..wa..amek bau jer ahak

nieza> akak bab puding rajin sket la..sbb cepat,kalau kek tu malas beno rasanya

fa10> nyaman jer

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...