Sunday, November 8, 2015

Saffron Oh Saffron Kenapalah Mahal Sangat

Assalamualaikum...
Apa khabar semua pengunjung TMK, diharap semuanya baik2 jer.SAFFRON menjadi tajuk n3 pada hari ni..Mesti ada yg sudah pernah melihat. mendengar dan tahu pasal saffron ni.Dan mungkin juga ada yg tidak tahu apa2 pasal saffron ni.Secara jujurnya saya sndri baru pertama kali melihat secara live saffron bagaimana rupa dan rasanya.Patutla harga nya sangat mahal sebab dari satu pkok hanya dapat menghasilkan 3 stigma sahaja dan ianya mempunyai 1001 khasiat...sebab itulah saffron ni dikenali sebagai Herba Termahal di dunia...Khasiat dari segi perubatan tu korang boleh gugel sndri.Antaranya bagus untuk sistem penghadaman, menguatkan ingatan..saya pun dan cuba minum air rendaman saffron ni..guna 3 lai jer hihi....selebihnya kita buat masak2 tp kena kedekut siket la sbb mahal kikiiiii...

4 comments:

Nooriah Abdullah said... Balas

memang mahaii bebeno safron ni Lina, kaknoor pernah trjumpa kt Uk masa shopping kt kedai bakeri, nasib baik dia ada jual dlm botol kecik je itu pun ada lah beberapa urat dlm £5 lebih kecik ketot ja botoi dia..

LiNa_Pg said... Balas

Betoi tu kak noor..mmg mahai sungguh.Tp beli jugaklah..at least kita tau kan camana bendanya kih..kih..guna pun jimat cermat..maklumlah mahai

Amie said... Balas

Memang mahal giler harganya... tahun lepas jalan2 sekitar Makkah, masuk kedai jumpa botol1 safron tapi tak jadi beli... seco'et jew isinya...30 rial harganya. Beli ajelah di LD ...sikit2!

LiNa_Pg said... Balas

Tu la kak amie..beli jugak la walaupun mahal...guna siket²

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...