Brownies Sedap Dan Lembab Tidak Terlalu Berminyak

By LiNa_Pg - Wednesday, January 04, 2017

Assalamualaikum..
Harap saya tidak terlewat mengucapkan Selamat Tahun Baru 2017.Semoga tahun baru memberi seribu satu harapan,semangat dan sinar baru kepada kita semua.Sehari dua ni saya agak bz uruskan anak sekolah.Si kecil dah masuk darjah satu.Pagi sekolah agama, ptg pulak sek keb.Maaf la ya kalau jarang2 dapat buat n3.Masak tu masak jugak tp ala kadar jer.Tempahan tahun 2017 pun belum buka lagi ni.Mamanya pun kena sesuaikan diri dulu, kena curi2 masa utk membaking.Bila semua dah ok..baru saya stat ambil tempahan semula.
Okeylah..brownies tayangan hari ni, sebenarnya tempahan terakhir tahun lps..wah cam lama tu heheee...Tempahan 31hb Disember 2016.Tp x sempat nak update.Ekceli kastemer ni dah tempah awal2 lagi sebelum saya bercuti balik kg.Lepas balik dr kampung bz plak dgn orientasi anak darjah 1.Ni pun ada slot free sebab dia pergi sekolah agama..sat lagi pecut masak plak sblm sarah balik nk makan.
Berbalik pada tajuk, brownies yg ditempah sebiji jer sebenarnya.Tapi bila saya tgk bahan2 masih cukup utk sebiji lagi brownies..saya buatlah utk kami anak beranak.Alhamdulillah dapat jugak merasa selalunya buat utk orang jer kan..
Masa panas2 lagi dah potong dan makan (x nyabor tul) mmg sedap..tambah lak ada aroma coklat bakar tu hurmmmm walawey sedap baq ang...Paling saya suka brownies ni manis2 sedang2 saja.Tak terlalu berminyak..tidak terlalu dense.Fudgy yg seenak rasa.Sedikit chew..Pendek kata sedap lah..Nak rasa meh la order.Tunggu minggu kedua lepas sekolah buka la ya..Sekarang ni bahan baking belum top up lagi...

Gambar ni saya snap guna hp jer..dah la ujan ms ni..tp okey la masih nmpak clear jugak tu.Harum sungguh bau brownies coklat ni.Tekturnya moist, sedikit dense..tidak berminyak.Bahagian luarnya rangup dan garing.Tp dalamnya lembut...Cer imagine kikikiiiii.Tambah plak ada coklat coin kat atas tu..bila makan tergigit coklat coin dan kat dalam plak ada coklat chips...krup krap jer...Sedappp ngat haih
 Brownies ni bertulisan hepi besday sebenarnya..tp saya x snap yg dah siap.
Biasanya brownies LiNa Pg akan simple camni jer..cukuplah dgn hiasan coklat coin kat atas tu.Tak perlu dizle bagai

  • Share:

You Might Also Like

2 comments

  1. sedapnya akak tengok pun dh terliur...

    ReplyDelete
  2. Happy New Year, Lina! Wah...brownies PH suka. Kalau makan time masih suam2 best kan? Terangkat!

    ReplyDelete