Thursday, August 4, 2016

Begedil Daging Sedap Mudah Cara Membuatnya

Assalamualaikum
Dah lama jugak saya teringin membuat begedil daging ni.Selalunya kalau beli daging kisar atau daging burger mesti dihabeskan dengan membuat spageti.Kali ni bila beli kentang dan daging kisar,terus jer on projek begedil ni.Sudah menjadi kebiasaan saya bila nak mencuba sesuatu yang baru, saya akan gugel cari resepi yang terbaik.Ada pelbagai cara dan resepi.Ada yg rebus kentang dan setengah menggunakan kaedah goreng.Begitu juga dengan daging,ada yg masuk terus (tanpa menggoreng terlebih dahulu)Sy pilih cara terbaik,paling mudah dan daging masak dengan sempurna.Bagaimana cara membuat begedil daging style Lina Pg..jom kita belajar sama.Begedil sangat sedap tau..boleh makan begitu saja..cicah sos atau kalau ada kerajinan boleh makan bersama soto.Saya buat agak banyak sebab mkn dengan soto (tp gambar soto kurengggg cantik huhu) pastu frozenkan siket.Senang kije,nk makan terus goreng jer.
 Alhamdulillah sedap...

 Masa proses menggaul tu masukkan 2 kuning telur juga.Lepas tu gaul sebati (xde dalam gambar-tgn dah comot)
Putih telur digunakan untuk mencelup begedil.
Alhamdulillah cantik kejadiannya tidak pecah, tektur solid tidak berderai..dan rasanya sungguh enak
Untuk frozen, lina pg goreng sekejap agak2 kuning siket jer.Biarkan sejuk..pastu masukkan dalam tupperware

3 comments:

lia ummiirfan said... Balas

sedap kan begedil ni.. makan gitu saje pun layaannn 😋😋😋

LiNa_Pg said... Balas

Betul tu mkn cicah sos pun sedap..mkn ngn nasi atau soto jgk sedap

Rey said... Balas

Wuiiiih Mantap Sekali Chef Boleh kagak aku nyicipin http://tokozahraherbal.com/obat-herbal-gagal-ginjal-kronis-yang-terbukti-ampuh-tanpa-operasi-dan-cuci-darah/

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...