Monday, July 7, 2014

Sup Ayam

Assalamualaikum...
Sedar tak sedar dah masuk minggu kedua umat Islam berpuasa...Alhamdulillah segalanya berjalan lancar...cuaca panas tidak terlalu panas..pagi ni hujan rahmat membasahi bumi Pulau Pinang...terasa nyama semester alam...Syukur...
Okey berbalik kepada n3 hari ni, sup ayam ni tiada yang istimewa..sekadar memberi idea kepada rakan2 dan juga reader di luar sana.Puasa tahun ni saya kerap'jeng kreng' dalam menyediakan juadah berbuka.Entah kenapa selalu sangat tiada idea huhuuu..Bila tanya kepada suami dan anak2..selalunya depa bagi jawapan 'mama masak apa pun takpe, kami makan jer' huhuuuu...Buntu sudah...Kalau ada jawapan yang membantu kira ok lah kan dapat juga idea...
Bila tengok rakan2 blogger buat Sup Ayam Hadyai...teringin nak buat lagi...tetiba terasa malas lak nak sediakan bahan2 yg agak banyak tu...so, saya cari jalan pintas guna serbuk sup..kuah yang dihasilkan agak pekat dan sedap..
Ada unsur masam pedas, sedap hirup kuahnya..Rasanya tak perlu resepi kot sbb ramai yg tau buat sup kan??Su

8 comments:

ecah khalili said... Balas

wahhh..pagi2 lagi ecah nmpak makanan..telan air liur..hehe

inazamri said... Balas

tengok sup ni terus terniat nak masak la buka posa nnt.dtg gak idea

Teacher Basariah said... Balas

menggiurkanla..biasa tgk gmbr sup xplak rasa mcm best..tp ni nmpk sedap..hehe

♥♥azatiesayang ♥♥ said... Balas

Tgk gambar pon dah tau sedap sup Lina ni....

Sue Bee said... Balas

makan sup tanpa nasi pon sedap jugak ni,kan..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said... Balas

Sup memang sedap.. anak akak nabil penggemar sup.. tak kira lah sup apa pun.. ikan, daging, ayam..

Bbwana adienia said... Balas

salam kak lina..

wana paling suka makan makanan yang bersup macam sup ayam ni..memang sedap giler..heheh..

Asmin Fahmi said... Balas

Sedapnya nampak sup ni. Salam perkenalan Lina. Sudilah singgah blog saya http://alamwellness.blogspot.com. Tq

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...