Thursday, June 1, 2017

Kuih Badak Berendam Resepi Mudah

Assalamualaikum
Ekceli kuih Badak Berendam ni versi mengelat, LiNa Pg hanya olah balance Kuih Onde Onde tu jer.Sengaja buat banyak lepas tu simpan dalam peti ais, esok nya olah semula menjadi Kuih Badak Berendam.Op kos la intinya gula melaka hihi...Kuih Badak Berendam jimat masa kekdah nya hihi..Bulan2 posa ni x larat nak dok lama2 kat dapur..kang nak masuk lauk pauk lagi kan..Untuk kuah tu pulak LiNa Pg cuma guna kekdah yang sama untuk Kuih Tepung Pelita.Alah kuih muih tradisional kita ni pusing pi mai pi mai tang tu jugak la.Okey la siapa nk tiru versi Kuih Badak Berendam style LiNa Pg..meh la sesama mengelat kikiii
Kuih Badak Berendam...badak ke camtu..saiz comey jer tuh hahaa
Korang tengok sini la untuk kuih dan sini untuk kuah Kekdahnya suai padan..shortcut kikiii

1 comment:

Aznin Taridi said... Balas

Wow! Mesti sedap ni... sy suka sgt kalau kuah dia pekat2 mcm tu. Inti gula melaka ok apa... hehehe. Good improvisation, janji tak membazir. Betul kan, bulan puasa ni malas nak berlama2 di dapur. Sy masuk dapur mmg fokus masak je. Tak kuasa nak snap2 gambar bagai, walhal hari2 memasak. Siap memasak terus rehat2 atau layan anak2 sementara tunggu waktu berbuka.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...