Tuesday, July 9, 2019

Koktel Buah Naga Resepi Viral | Cocktail Dragon Mixed Fruit

Assalamualaikum...
Sepanjang bulan puasa lepas, rancak benar koktel buah naga ni lalu lalang kat IG, saya sendiri pun beberapa jugak jadikan sebagai juadah berbuka puasa.Cumanya tak sempat nak snap apatah lagi nak record video resepi viral Dragon Fruits ni.Resepi sangat2 mudah dan rasa sungguh sedap.Tambah pulak kalau buah naga tu kena yang manislah sedap.Resepi ni lebih kepada agak2 jer.Bergantung kepada berapa orang nak makan.Buah boleh letak ikut suka dan jumlah air pun sama juga.Kalau ramai..gunalah susu cair 2 tin selebihnya letak air dan susu pekat..Sedaplah dia.
Saya letak resepi dan sukatan untuk panduan.Boleh adjust ikut selera juga.Suka manis tambah susu pekat, suka lebih lemak letak susu cair banyak..Nak lebih colourful letak lebih banyak buah-buahan...Okey itu saja...Ajommm kita semak resepi.
Simple tapi sangat sedap.Sesuai sangat dengan cuaca yang panas sekarang ni
KOKTEL BUAH NAGA RESEPI VIRAL
By Malina LiNa Pg http://linapg.blogspot.com/
  • 1 biji buah naga merah (potong dadu)
  • 1 biji buah mangga (potong dadu)
  • 1 tin laici
  • 1 tin susu cair (390g)
  • 1 tin air (guna tin susu cair)
  • 1/3 cawan susu pekat manis (boleh tambah/kurang)
  • Ais seckupnya
Cara-Cara
  1. Satukan susu cair dan susu pekat manis, kacau rata supaya susu pekat larut.
  2. Masukkan buah naga, buah mangga dan laici dalam tin (sekali dengan sirapnya)Tambahkan air secukupnya.
  3. Masukkan kiub ais dan kacau rata.Koktel buah naga sedia dihidang.

1 comment:

May Ann Doña Francisco said... Balas

Delicious beverage to taste...

Take time also to browse over and join.

https://viralmarket-share.com/?en=mayann01

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...