Thursday, October 28, 2010

Tadak Apa . . .

Pic2 ni snap beberapa minggu lepas, ari tu ada balik kampung jap ada hal sket, tapi sempat gak la snap gambo2 ni suma kat belakang umah bonda kat kampung tuh. Meh la layan gambo2 yg tak seberapa ni
  
Bunga kantan segar dr ladang..kalau nk msk asam pedas..petik jer kat belakang umah
 
 Ni plak saki baki buah duku yg masih ada..tahun ni menjadi betul buah duku ni..
 Pokok katak puru aka pokok nam nam..
 Ni lak buah nam-nam..mayb ada yg tak kenal buah ni..rasanya masam kelat sket..

20 comments:

Adry@Daun said... Balas

Salam Lina,
Bila masa pula blik kg tu?
Masa blik hr tu takdak la pulak buah katak puru nk amek gmbr dia buat n3. Raya haji ni ada lg tak buah duku tu? Terliur la tgk...huhu..

Adry@Daun said... Balas

Buah dokong yg ori ada lg tak?

senyumm said... Balas

umh sy ade 4pokok katak puru tuh..adess...bestnye cicah garam

zarin said... Balas

buah nam nam tu kalau kat klate di panggil buah katak puru hihi klakor je bunyinya

ezzyra said... Balas

buah katak puru 2 msti seciput je 2...kecik...hehehe

lina_pg said... Balas

adry> salam..blik kg lepas 3mggu ry..As ada keje nk setel..kite ngekor sekali la..buah katak puru tu ada la 2-3biji gitu.Buah duku byk gak lg..gambo2 tu snap pokok yg blkg,kak rosa snap yg tepi tuh..buah dokong ada gak tp pokok tggi sgt xleh nk amek buah..tp buah jenis size gedabak2

lina_pg said... Balas

adry> buah duku palembang tu xtau la sempat ngan raya haji ke x?tapi aritu ada yg msk, tp ada lg yg dok hijau2..ada rezeki, bleh la merasa..

lina_pg said... Balas

senyummm> oic senyum pun pggil buah katak puru ek?

lina_pg said... Balas

zarin> hehehe dah mmg fizikal dia sebijik cam katak puru hik3..

lina_pg said... Balas

ezzy> dah pokok pun kocik ajer dik ooi..tu pun seb baik masih selamat dari ditebas huhuhu..

Adry@Daun said... Balas

Nasib baik pkk katak puru tu terselamat drp pembalakan haram. Pkk katak puru tu i yg tnm. Kocik2 pn dh lbih 20 thn umurnya krn ia lmbt mbesar.

ezzyra said... Balas

hahaha...kocik2 pon mnis...hehehe

lina_pg said... Balas

adry> tu la seb baik pokok katak puru tu selamat dr pembalakan haram oleh 'pembalak haram' huh...

lina_pg said... Balas

ezzy> kocik2 pun sedap kan? tp aritu x amek pun buah tu..cam xmasak lagi..

senyumm said... Balas

kak lina..dlu sy pgil nam nam.tp abah sy org klntan pgil katak puru..rase lg sng sebut katak puru..hehe,nme sng nk igt.

lina_pg said... Balas

senyumm> akak mmg pggl katak puru jer..nak tulis cenggitu takut tak senonoh lak hik3...oic abah senyumm asal klate ek..

senyumm said... Balas

mcm geli je nme katak puru kan...tp best buah tuh..yg klkarnye,mse sek ren dlu sy sllu jual buah katak puru kt kwn2..sebijik seposen..hehehe..

lina_pg said... Balas

senyumm> wah hebat siap bisnes lagi...ssh gak nak jumpa buah katak puru ni, klau kat umah atok, buahnya lebih besar dan manis

MiKe $ouLeatER said... Balas

xpenah tgk r buah nam nam tu,cam pelik je...nk duku sikit..huhuhu

lina_pg said... Balas

mike> buah nam nam ni unik sket dan mmg susah nak jumpa..nak duku amek la tp kena panjat sendiri hik3

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...