Bercuti ke Kundasang Dan Kota Kinabalu - Day 3

By LiNa_Pg - Monday, February 13, 2017

Assalamualaikum...
Masih lagi dengan kisah percutian ke Kundasang dan Kota Kinabalu.Hari ketiga adalah hari yg paling panjang semasa percutian kami.Paling banyak aktiviti dan banyak tempat sempat kami singgah, yg best singgah lama dan posing2..yg x best tu touch n go jer la.Pagi2 hari hujan masih renyai (malamnya hujan lebat) dalam hati camana lah nak tengok lembu kat Desa Catle sat lagi.Renung dari tingkap, langsung x nampak kelibat gunung kinabalu..mmg xde rezeki.Pagi tu kami alas perut dengan secawan milo malas dan roti gardenia (bekal dari Penang, gigih bawa roti hahaa)Bila hujan reda, sempat posing sekitar homestay.Cuaca berkabus tp bila dilihat dengan mata kasar, subhanallah sangat cantik..bila snap gambar, kurang jelas sebab kabus sangat tebal.Jom kita ke New Zealand Malaysia plak.Desa Cattle Dairy farm
kamera girl amatur, gambar kurang jelas..tp xpe la yg ni jer ada
Perkampungan Mesilou, Kundasang Ranau Sabah.Tempat ni sejukkkkk sangat
Pagi..pukul 7.30am..hujan masih..sepatutnya dari tingkap ni tersergam gagah gunung kinabalu
Cuti Kundasang
 Perjalanan dari homestay Jilinieja ke Desa cattle ni mengambil masa lebih kurang 10min.Kebetulan kami datang ms CNY mmg orang ramai yg amat
Tiket masuk 5hengget dewasa dan 4ringgit kanak2.Bagi saya sangat berbaloi sebab best sangat.View sangat cantik.Kalau nk bg lembu makan atau minum susu, kena bayar RM1 utk rumput
Gigih tau tunggu awan berlalu sebab nk snap puncak kinabalu tu.Nampak gak sipi2.jadilah buat ubat hihi
Kalau tgk dgn mata kasar agak jelas jugak puncak tu..Tp dalam gambar ni x begitu jelas.pendek kata u olls mau la sndri hehee
Lepas tu kami masuk ke dalam tempat proses plak.Nampak orang beratur panjang,kita pun meyibuk sekali.Ingatkan beli eskrim, rupanya jual sosej.Sosej pun sosej la..beli gak sosej cis...ALhamdulillah sedap.Kenyang gak...terus skip bf.
Rupanya eskrim jual kat area lain.Menggelupur la dak sarah nk eskrim..Kakak n abg belikan utk dia
 Kat sini bukan lembu jer tau, kambing pun ada jugak..Cantik putih suci jer.Seisi 'menyuap rumput' hurmmmm ye ye jer bg kambing makan rumput.Dia makan nasi pun mama yg suapkan hahaha
 Okey jom kita tengok lembu dalam kandang lain plak
 Pantang jumpa kusi, mesti lepak.Penat wooo menapak dalam ladang ni.Mmg luas dan agak panas walauapun cuaca nyaman
 Posing duduk2 plak hahaa..lenguh kaki dah
 Ehem..ehem..perantin lama
 Teropong lembu dari kejauhan...sayup jer...nun kat padang ragut paling jauh
 Haaa tu nampak
 Budak ni dah penat...jom balik
 Mama dan kakak
 Nice view
Selesai tengok lembu, kami menghala ke KK.Tapi menyinggah gak kat Kinabalu Heritage.Ingat nk masuk snap gambar jer.Sekali kena bayar plak.Dan tempat ni sangat2 not worth it utk bayaran RM3 seorang

Kawasan x terjaga pun..dan xde apa kat dalam..kami masuk l2bih kurang 5min jer..terus blah

Kami meneruskan perjalanan ke KK, mlm tu kami check in di Platinum Hotel, Putatan.Biliknya besar dan selesa
Lepas tu keluar dinner plak.Mlm tu kami try lobter plak.Harga 1 ekor tu siap masak RM75, ikan tu pulak RM24.Ada kerang gergasi jugak kg dan sayur campur.Malam ni makan agak mahal jugak.Total RM260.Tak pe la last day, esok nk balik Semenanjung dah
Lepas makan singgah plak kat Pasar Filipina beli sedikit buah tangan.Lepas tu singgah plak kat Hard Rock, teman en.asben nk beli T-Shirt.
Port menarik,apa lagi posing la hihihi.
Okey jom balik tidor...esok, kita beli ikan plak...segar bugar ikan kat KK ni...ok daa..nnt kita sambung