Tips Kulit Licin, Sihat dan Berseri Dengan Langkah Mudah

By LiNa_Pg - Sunday, May 14, 2017

STICKY POST..SKROL KE BAWAH UNTUK N3 TEBARU

Assalamualaikum...
Pasti ramai yang idamkan kulit licin, sihat, bebas jerawat dan juga berseri kan?Kalau sebut spa atau facial wajah, mesti ramai yang malas..sebab xde masa untuk semua tu.Betul tak?Meh saya nak kongsikan tips bagaimana nak dapatkan kulit yang licin, sihat dengan beberapa langkah mudah.Pstt kalau nak tahu, saya ni sebenarnya kurang rajin jugak kalau banyak benda nk kena tenyeh.
Hurmm intro bukan main lagi tuh.Meh kita flash back siket hihi.Masih ingat lagi tentang shooting saya bersama Pensonic tempoh hari?Boleh recap kat SINI Saya ni seorang yang sangat2 sempoi nak keluar rumah hanya pakai lipblam dan foundation jer.Bedak tu kalau kenduri atau acara rasmi jer.Pada hari tersebut kulit wajah saya telah ditatarias oleh Make Up Artis(MUA) Profesional (khaibaha).Tau saja lah kan nk kuar tv mmg wajiblah make up.Nak tahu apa yang khaibaha cakap, kulit saya sangat healthy..licin dan bersih..xde jerawat.Mak aih kembang mak nak..Saya cakap guna Mamadil jer.Cuci muka akak rajin la.Paling best Mamadil ni guna sabun jer xyah toner bagai, moisturiser pun tak perlu.Senang sangat.Dengan Mamadil ni penjagaan sambil merawat kulit wajah yang cukup ringkas tapi hasilnya sangat wow.
Nampak simple tp tebal jugak tu setepek kat mukaku yang suci murni hahaaa.Masa dok make up tu.Khaibaha cakap, nnt balik akak cuci guna make up remover tau.Kalau guna cleanser biasa maybe x keluar.Saya cakap, xde make up removal tu.Dia gelak tau...pastu dia sambung ye la...tak make up mana nak beli benda tu.Guna wet tisu pun ok katanya.Saya pun katalah xpe la dik, nnt abes shooting akak singgah beli la..wet tisu pun mmg xde kat umah.Bukan ada anak kecil pun kan.
Dek kerana kepenatan seharian di lokasi, on da way balik ke rumah, saya terlupa untuk singgah beli make up removal, tisu basah pun x beli.Ya Allah dengan penatnya kalut nk solat lagi.Saya tawakkal jer cuci muka dengan sabun magic ni Beuty Sara Collaloe Soap.Surprisingly mmg tanggal semua make up tu...sekali ngn eye shadow saya tenyeh sekali.Tang maskara tu kena gosok 2-3x gak la.Alhamdulillah bersih muka saya.Syukur cepat2 boleh tunaikan solat.
Satu tips yang saya nak kongsikan, selepas cuci muka biarkan air kering dengan sendiri.Kalau ada "white head" yg keluar atas hidung, tepi hidung, di dagu, selepas cuci muka dgn Collaloe soap, ambil  jer towel lembut dgn sapukan saja sehingga ia tanggal.
Collaloe Soap Mamadil ni bukan blh guna di muka saja malah di bdn juga. Kulit akan cerah dan gebu.InshaAllah.Saya jenis yang jimat cermat.Seketul sabun tu saya potong kecil2 9 bahagian hahaa..Ambil satu bahagian~1in jer letak dalam bilik air.The rest saya simpan dalam kotak.Bila dah abes, baru ambil ketulan yg baru.Tahan 4-6 bulan..save duit saya kikiiii...Ops..saya rajin tau bab cuci muka ni mmg 2x sehari.Tapi menjimatkan
KKM NO: Collaloe Soap Mamadil(collagen+aloevera) NOT150902353K
HARGA RM30
Boleh pos jugak tau.Pertanyaan lanjut, kontek no kat bawah ni
KALAU AREA BAYAN BARU, BAYAN LEPAS, RELAU, SUNGAI ARA FREE DELIVERY
Rugi kalau tak beli.Nak order?wasap 017-9113347 
Awat lak tetiba kuar gambar mak jemah ni?hehee..ni nak kabor muka mak jemah hanya pakai foundation, sapuan tipis bedak mamadil dan lipsmoist.Itu jer..sangat ringkas.
FOUNDATION
No. KKM : NOT 140704146 K
Cara penjagaan wajah yang bijak, tidak perlu banyak item.Saya hanya cuci muka guna Collaloe Soap, lps tu pakai foundation.Kalau nak keluar ke majlis saya pakai bedak.Kalau santai2 jer mmg x pakai.Rutin yang minimum tapi hasilnya maksimum.Kenapa?
Sebabnya Foundation Mamadil adalah yang pertama ber'make up SAMBIL MERAWAT KULIT WAJAH.BUKAN HANYA CANTIK DI LUARAN, TAPI SEKALIGUS MERAWAT DARI DALAM.HEBATKAN?
Manfaat dan Kebaikan:
Foundation ni sangat sesuai untuk wanita yang mengejar masa,kenapa?
Tidak perlu penyegar (Toner).
Tidak perlu krim pelembab (Moisturizer).
Tidak perlu krim pelindung matahari (Sunblock).
✅ Pemakaiannya dijamin segar sepanjang hari, tidak nampak berpeluh @ pecah minyak.
✅ Berfungsi untuk menganjalkan kulit malah mampu memperbaiki kerosakan kulit sedia ada. Bertindak sebagai pelindung matahari, anti-penuaan dan pencerah kulit.
✅ Mengandungi bahan aktif sebagai ANTI PENUAAN.
Hurmmm apa lagi yang korang nak...Menarik kan?
ALL IN ONE FOUNDATION 15ml
RM70sm/RM80ss
Pilihan tona warna:
Natural Beige (Untuk kulit sawo matang) & Natural Pink (Untuk kulit cerah). 
Ini satu lagi kesayangan saya.Lepas pakai foundation saya cuma pakai Simple Touch Compact Powder secara tipis, sebab apa kita kena pakai nipis2 supaya kulit dapat bernafas.bagus betul produk mamadil ni semua pun nipis2 jimatttt duit ooo..tahan lama.Ni pun rasanya dah 3bulan kot beli.Nmpak x masih banyak lagi.
MAMADIL SIMPLE TOUCH COMPACT POWDER
HARGA : RM110 (SM) RM120 (SS) 
✔ MERAWAT KULIT SAMADA BERPELUH, BERMINYAK @ 
-Sodium PCA yg terkandung dlm Chiffon Powder ini brtindak utk melembapkan kulit, bebas dari rasa kekeringan & tahan lama. 
-Multisal Multilayer paling special dalam kandungan Chiffon Powder MAMADIL ini. Jarang terdapat di dalam mana2 jenama compact dan  loose powder. 
SPECIAL MAMADIL CHIFFON POWDER COMPACT POWDER) : 
-3D effect 
-Color Control & oil control 
-Perfect Cover 
-Speed white with no over 
-whitish 
-Silky smooth feeling 
-With SPF35 UV protection. 
 SPECIAL MAMADIL CHIFFON POWDER COMPACT POWDER) : 
-3D effect 
-Color Control & oil control 
-Perfect Cover 
-Speed white with no over 
-whitish 
-Silky smooth feeling 
-With SPF35 UV protection. 
 Pelengkap penampilan ringkas saya Lipsmoist.Saya pilih no.3.Paling best ia tahan lama..dan warnanya tidak terlalu terang.Lipsmoist ni kaya dengan Vitamin E yang menjadikan bibir kita lembab,nampak lebih segar dan sihat.
Harga RM45 sahaja.Pilihan warna ada seperti di bawah.


SIMPLE TOUCH LIPMAGIC 
Lipbalm kegemaran saya ni.Sentiasa pakai.Kat rumah pun saya pakai..bibir rasa lembab kadang2 terkurang air, bibir kering..tersilap gaya senyum boleh buat bibir berdarah..sakitt..
Warna yang mengikut suhu badan siPemakai. 
Sesuai bg yg xsuke pakai lipstick yg glowing2, striking2 nie. Nampak lebih asli, kann?Sebab tu saya suka...sangat simple dan natural look.
Harga RM39
 Freegift menarik untuk setiap pembelian kombo
 Freegift menarik untuk setiap pembelian kombo

Masih sempat untuk melaram pada hari raya nanti.So tunggu apa lagi, cepatlah order.Kalau abes stok, nnt kempunan

wasap 017-9113347 /PM (Adora Mamadil)

COD relau/bayan baru/bayan lepas

#M400113

#TeamLoveMagnetic

#SNPNG
#adoramamadil 
#mamadil

LiNa Pg x jual tau...saya hanya pengguna dan sangat selesa dengan produk Mamadil.Jadi saya kongsikan dalam blog TMK dengan pembaca blog saya..

  • Share:

You Might Also Like

0 comments