Monday, December 7, 2009

Singgang Sotong


Salam,
Menu semalam tapi tak sempat nak post, singgang sutun ni resepi org pantai timur, sangat senang dan cepat nak disedakan. Sedap ni hirup kuah sapa licin. Cili padi yang tergolek tuh aksesori jer, rasa pedas2 manja jer ahaks..Anak2 tak tahan pedas. Nak resepi ke? Tak yah la kot..senang sangat..korang suma pun dah tau kan

Bahan-Bahan:
  • Sotong 300gram
  • 2-3 ulas bawang merah ( dihiris)
  • 1 ulas bawang putih ( dihiris )
  • 2-3 biji cili padi ( diketuk )kalau nak pedas
  • 1 biji cili merah ( dipotong serong)
  • 1-2 batang serai ( dititik )
  • Garam & serbuk perasa
  • Air secukupnya
Cara-Cara:
  1. Sotong dibersihkan dan potong. Kalau sotong kecik tak yah potong la
  2. Masukkan suma bahan, tggu hingga mendidih..tutup api
  3. Tada...dah siap 
**Sotong xleh masak lama nanti liat plak

5 comments:

dayang_jack said... Balas

wah, sedapnyaaaaaaaaaaaaa!!!...nakkkkkk!!!!

Azmiezas said... Balas

Ari ni kita pun masak sotong tapi sotong masak sambal..he..he..

lina_pg said... Balas

DJ> Masakan paling simple, keje org malas ni DJ..

Azmiezas> emm sedap tu sutun masak sambal..kite ni malas nyer pasal la masak cenggini hik3

sunkist said... Balas

lama tak make singgang sutun ning... feveret cheq ni! nyum nyummmm

lina_pg said... Balas

sunkist> org ganu msti tau menu ni..best kan ida singge sutun ni

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...