Wednesday, June 23, 2021

Resepi Nasi Goreng Kampung Simple Mudah dan Sedap | resepi orang bujang | Gerenti Menjadi | nasi goreng kampung malina lina pg

 Assalamualaikum....

Hai semua, dah bersarapan ke tu?Kalau ada lebihan nasi semalam bolehlah buat nasi goreng.Hari ini saya nak kongsikan resepi nasi goreng kampung yang paling simple dan gerenti menjadi.Tak payah nak kupas bawang atau menumbuk apa pun, campak-campak kacaua kacau siap dah nasi goreng kita.Cuma tambah nasi, protin dan sayuran kegemaran.Kalau rajin goreng telur dadar dan hirisan timun dah macam nasi goreng kat restoran tuuuu.

resepi nasi goreng kampung, nasi goreng kampung simple mudah dan sedap, maggi pes terhangat, maggi pes perencah nasi goreng kampung,maggi majika,nasi goreng sempoi, gerenti menjadi,maggi malaysia,
Walaupun versi campak-campak siap, tapi hasilnya gerenti menjadi dan cukup menyelerakan.
resepi nasi goreng kampung, nasi goreng kampung simple mudah dan sedap, maggi pes terhangat, maggi pes perencah nasi goreng kampung,maggi majika,nasi goreng sempoi, gerenti menjadi,maggi malaysia,
Bahannya sangat ringkas.Ini sahaja nasi (4-5 cawan), isi ayam, 3 biji cili padi, sebiji telur, sayur kangkung, sedikit minyak, ikan bilis goreng dan hero kita ialah maggi majika MAGGI PES PERENCAH NASI GORENG 
resepi nasi goreng kampung, nasi goreng kampung simple mudah dan sedap, maggi pes terhangat, maggi pes perencah nasi goreng kampung,maggi majika,nasi goreng sempoi, gerenti menjadi,maggi malaysia,
Ringkas, mudah dan gerenti menjadi.Sekarang maggi pes perencah nasi goreng dalam bentuk pes, senang sangat hanya gunting dan tuang ke dalam kuali tambah nasi dan bahan lain kacau-kacau siap dah nasi goreng
resepi nasi goreng kampung, nasi goreng kampung simple mudah dan sedap, maggi pes terhangat, maggi pes perencah nasi goreng kampung,maggi majika,nasi goreng sempoi, gerenti menjadi,maggi malaysia,
Ada 4 variasi  maggi majika selain maggi pes perencah nasi goreng, ada juga maggi pes nasi beriani, maggi pes bihun goreng, dan maggi pes lada hitam.Perencah beriani maggi ni memang selalu ada kat rumah saya tapi dalam bentuk serbuk.Nanti kita cuba versi pes pulak

resepi nasi goreng kampung, nasi goreng kampung simple mudah dan sedap, maggi pes terhangat, maggi pes perencah nasi goreng kampung,maggi majika,nasi goreng sempoi, gerenti menjadi,maggi malaysia,
Terima kasih maggi malaysia hantar stok pes maggi majika ni....seronok ni main masak-masak dengan produk yang kita suka

Nasi Goreng Kampung Simple Mudah dan Sedap
by malina lina pg http://linapg.blogspot.com/
Bahan-Bahan (anggaran 6 orang makan)
Sedikit minyak masak
MAGGI®️ pes perencah nasi goreng kampung
3 keping Dada ayam (potong kecil/dadu)
1 biji telur
4 cawan nasi
3 biji cili padi (ketuk)
kangkung
Ikan bilis (goreng)

Cara-Cara
1)Panaskan minyak, tumis MAGGI®️ Pes Perencah Nasi Goreng Kampung sebentar.
2)Masukkan ayam dan tumis hingga ayam masak.
3)Pecahkan telur, tumis hingga telur masak.
4)Masuk nasi, cili padi, kangkung dan gaul rata. Dah siap. 
5)Hias dengan ikan bilis goreng. 
GERENTI MENJADI 
Kawan-kawan kena cuba tau, boleh dapatkan di pasaraya berhampiran. 
Jom cuba  Pes Perencah Maggi Baharu yang lain juga 
1. Bihun Goreng - Diperbuat dengan bawang segar 
2. Nasi Goreng - Diperbuat dengan bawang segar & ikan bilis 
3. Lada Hitam - Diperbuat dengan lada hitam & bawang segar
4. Nasi Briyani - Diperbuat dengan rempah asli 
#gerentimenjadi
#MAGGIPesTerhangat
#MasakBersamaMAGGI
#resepilinapg
#nasigorengkampung
#resepinasigorengkampung

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...