Monday, November 19, 2018

Ikan Goreng Berlado

Assalamualaikum...
Dah ada idea ke tu nak masak apa?Okey jom saya share idea.Apa kata buat Ikan Goreng Berlado untuk makan tengahari nanti.Sedap tau kalau makan dengan sup sayur atau apa2 yang berkuah sedikit.Kalau tak ada kuah pun ok jer makan ikan ni semata hehee..Ekceli Ikan Goreng Balado ni saya buat hari yang sama masak Tom Yam Campur tu..Maknanya menu basi lah neh.Biasalah kan manjang tak sempat update.Kadang tu malas nak update.Bila cuti asyik berebut laptop dengan budak sarah.
Ikan Goreng Berlada ni banyak kali sangat dah buat.Cuma kali ni saya mengelat letak sos tiram jer...haa senang kije.Kalau nak cepat macam tu la..main tuang jer..InsyaaAllah sesedap rasa tak delah nak termasin ke apa kan?Okey jom kita semak resepi.
simple jer...pic guna hp..cam biasa lah
IKAN GORENG BERLADO
By Malina LiNa Pg http://linapg.blogspot.com/
Bahan-Bahan
  • 3-4 keping isi ikan (tenggiri/merah/bawal)
  • 5 biji cili merah (tumbuk)
  • 5 ulas bawang merah (tumbuk)
  • 3 ulas bawang putih (tumbuk)
  • 1 asam keping
  • 3 sudu besar sos tiram
  • Garam+kunyit
  • Minyak
Cara-Cara
  1. Ikan diperasakan dengan garam kunyit dan goreng hingga masak.Ketepikan
  2. Tumis bahan tumbuk hingga garing, masukkan asam keping dan sos tiram.
  3. Masukkan ikan yang telah digoreng tadi.Sesuaikan rasa.Angkat dan hidangkan.Mudah kan?Makan dengan nasi panas..perggg memang terangkat

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...