Sunday, December 19, 2010

Pulut Serikaya

Pulut Serikaya lagi???jangan la camtu...saya ni tengah kemaruk makan pulut serikaya ni disebabkan percubaan pertama hari tu yang menjadi dengan jayanya hehehe..tambah plak kalau resepi yang sedap memang akan ada siaran ulangan.Tuan tanah rcp ni yati memories.Tq yatie atas resepi yang sedap ni. Kalau ada yang berminat bleh tengok resepi kat SINI.Saya lebih berpuas hati dengan hasil kali ni, lebih cantik dari percubaan pertama dulu..rasa menten sedap...Belajar dari kesilapan..Kali ni rajin sket bungkus penutup kukusan ngan kain, so lapisan atas tak terkena titisan air..memang hepi sangat..
my laling kata boleh meniaga dah ni hahaha..lawaknya..

14 comments:

Kak Rosaliza said... Balas

Salam akk tempah la seloyang hehehe..sedap nmpk tu, umah akk pulut dh abis, sini pulut siam tu rm 7.00 se kg. kena cari beras pulut nih

lina_pg said... Balas

salam kak rosa,seb baik nk tempah..kalau mintak yg ni..tak makan la tuan umah hik3.kena cepat cr beras pulut tu..nnt meleleh air liur lak kih3

najihah sahami said... Balas

waa..kat ganu ni panggil kueh tok aji serban. hahaa..tak tau nape nama tu.adei

HaSue said... Balas

nih cam kuih serimuka ye kak?ketinggalan zaman jer lama x bersiaran nih..hihi..nampak cantik dah tu..betul kate cik abe akak..gi niage dpn umah nun!hehe

lina_pg said... Balas

mish> pelik nama tu.mayb tok aji serban yg pestaim jual kuih tu

lina_pg said... Balas

hasue> sue..akak pun memula pggl kuih serimuka kepala koko hik3..nama betul kuih serikaya

AZLINA said... Balas

Salam lina, jeles nya nengok serimuka tu, sgt2 la cantik rupa & potongannya, mmg leh niaga lps ni, mesti laku berloyang2 tu... akak cukup nyampah bila buat kuih ni sememeh je tau..nanti kalau ada masa nak try resepi ni pulak..

lina_pg said... Balas

azlina> salam..say mak budak baru belajar juga..bila buat n menjadi,rasa seronok plak..anak2 pun suke tu yg rajin sket

Nieza said... Balas

wah ada seri muka kat sini...walaupun namanya pulut seri kaya saya suka panggil seri muka juga...minta 2 ketoi kak nk rasa yer...hihihi

lina_pg said... Balas

nieza> sama la akak pon panggil serimuka gak..arap2 berseri la muka lepas mkn kuih ni hahaha..amek la berapa ketoi pun..jauh perjalanan tuh

nza said... Balas

sedapnya....tiba2 terliur.

lina_pg said... Balas

nza> mmg sedap kuih ni

Yatie said... Balas

Salam Lina,
Cantiknya pulut serikaya tu....terliur je yatie tngk...

lina_pg said... Balas

yatie> salam yatie kali ni wat hasilnya lebih cantik..tq atas rcp yg mebeles.

klik2 my nuff

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...