Monday, May 11, 2020

Jejari Roti Rangup Mudah dan Sedap

Assalamualaikum...
Kalau ada roti yang nak expired maklumlah puasa2 ni memang kadang tak termakan pun roti.Kalau nak buat puding atau agar2 pun kadang rasa jemu jugak kan?Apakata buat jejari roti rangup ni, sedap juga buat kudap2 lepas teraweh yu sambil tengok.Makan panas2 cicah dengan sos cili dan mayonis memang sedap.Okey tanpa buang masa jom kita semak resepi.
memang simple hanya guna 2 bahan sahaja.Saya guna tepung goreng adabi yang free jer ni.hadiah jaman bila tak tahulah.Ada kat rumah guna jer la kan?Kalau nak guna tepung bistari pun boleh.

JEJARI ROTI RANGUP MUDAH DAN SEDAP
By Malina lina pg https://linapg.blogspot.com/
  • 5 keping roti (atau secukupnya)
  • Tepung goreng ayam
  • Air secukupnya
  • Minyak
Cara Cara
  1. Roti dipotong bentuk jejari.Ketepikan.
  2. Bancuh tepung goreng ayam dengan sedikit air.Tinggal separuh untuk menyalut roti.
  3. Celup roti dengan bancuhan tepung tadi.
  4. Kemudian salut dengan tepung goreng ayam.
  5. Goreng hingga kuning keemasan.Angkat dan toskan.
  6. Jejari roti rangup sedia dihidang bersama sos cili dan mayonis.
  7. Selamat mencuba.Untuk video tutorial sila klik paparan di bawah

1 comment:

Amie said... Balas

Kreatif dan inovatif! Manfaatkan bahan yang ada. Alhamdulillah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...